Vilkkain harjoittelupaikkojen haku on alkanut

Alkuvuosi on vilkkainta harjoittelupaikkojen hakuaikaa.

Linkin Vaasan yliopiston harjoittelupaikkoihin löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Työharjoittelu > Avoimet työ- ja harjoittelupaikat.

Vaikka osoite vie Aarresaari.net -osoitteeseen, on sivu Vaasan yliopiston opiskelijoille tarkoitettujen paikkojen ilmoituspaikka ja sinne tulevat niin kotimaassa, ulkomailla kuin Pohjanmaalla ja Vaasassakin olevat paikkailmoitukset, jotka ovat tulleet Urapalveluiden tiedotettaviksi.

Harjoittelupaikkahakemuksen laatimisessa kannattaa käyttää hyväksi verkossa olevia hakemusmalleja ja voi hakemuksen lähettää tai tuoda kommentoitavaksi myös Urapalveluihin.

Harjoittelutukea voi hakea julkisen sektorin ja kolmannen sektorin harjoittelupaikkoihin. Tukea voi hakea, kun on saanut harjoittelupaikan ja sitä tulee hakea ennen harjoittelun alkua. Harjoittelutuesta on lisää tietoa Työharjoittelu-sivulla.

Jos työnantaja pyytää tietoa harjoittelutuesta etukäteen, voi työnantajalle kertoa, että opiskelija voi hakea tukea paikan saatuaan ja se myönnetään hakemusten perusteella määrärahan puitteissa, jos harjoittelun edellytykset täyttyvät. Edellytyksistä löydät lisää tietoa kohdasta Tuen myöntämisen edellytykset.

Lisätietoja Urapalveluista
harjoittelu (at) uwasa.fi