Hakuaika Vaasan yliopistoon alkaa 7.3.2011

Ensi kesän päävalinnassa valitaan 570 uutta opiskelijaa lukemaan kauppatieteitä, tekniikkaa, hallintotieteitä sekä kieliä ja viestintää. Opiskelijat valitaan maanantaina 7.3. käynnistyvän yliopistojen sähköisen yhteishaun kautta.

Valitut saavat opinto-oikeuden suoraan sekä kandidaatin tutkintoon että maisterin tai diplomi-insinöörin tutkintoon. Haku tapahtuu verkossa osoitteessa www.yliopistohaku.fi. Hakuaika päättyy tiistaina 12.4. klo 16.15.

Opiskelijavalintoja uudistetaan

Yliopisto uudistaa koulutusohjelmia ja kehittää opiskelijavalintaansa vuosina 2011-12 siirtymällä laajempiin sisäänottoihin.

Tämän vuoden valinnassa haetaan suoraan diplomi-insinöörin tutkintoon eikä koulutusohjelmaan kuten aikaisemmin. Vuoden 2012 valinnassa sisäänotto uudistuu myös filosofian ja hallintotieteiden maisterin tutkintoon. Kauppatieteissä vastaava käytäntö on jo voimassa.

Erillisvalinta käynnissä

Opiskelupaikkaa voi yhteishaun lisäksi hakea myös erillisvalinnan kautta. Tarjolla on kaksivuotiset maisteriopinnot sellaisille hakijoille, jotka ovat suorittaneet soveltuvan tutkinnon ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa. Maisteriopinnot ovat mahdollisuus niille, jotka haluavat aikaisemman koulutuksensa lisäksi opiskella Vaasan yliopistossa maisterin tai diplomi-insinöörin tutkinnon.

Tutkinto-opiskelijaksi voi hakea myös avoimen yliopiston suoritusten perusteella.  Opinto-oikeutta voi hakea suoritettuaan riittävän määrän avoimen opintoja.

Erillisvalinnassa ei järjestetä valintakokeita, vaan valinta tehdään aikaisemman tutkinnon soveltuvuuden ja opintomenestyksen perusteella. Erillisvalinnat eivät ole mukana yliopistojen yhteishaussa. Hakuajat vaihtelevat tiedekunnittain.

Hakuohjeet ja valintaperusteet Vaasan yliopistoon löytyvät yliopiston valintaoppaista sekä verkosta osoitteessa www.uwasa.fi/hakeminen.

Eniten reaktioita tällä viikolla