Haku kansainvälisiin maisteriohjelmiin käynnissä

Haku Vaasan yliopiston syksyllä 2018 alkaviin kansainvälisiin maisteriohjelmiin on käynnissä 15. tammikuuta asti. Haussa on kuusi kansainvälistä, englanninkielistä maisteriohjelmaa.

Kauppatieteellisellä alalla haettavana ovat EPAS-akkreditoidut Finance ja International Business maisteriohjelmat sekä Strategic Business Development maisteriohjelma. Tekniikan alalla haussa ovat DI-tutkintoon johtavat maisteriohjelmat Industrial Digitalisation ja Industrial Systems Analytics sekä kauppatieteiden maisterin tutkintoon johtava Industrial Management.

– Vaasan yliopiston kansainväliset maisteriohjelmat kiinnostavat. Kun verrataan hakijamääriä ja ohjelmien lukumääriä, Vaasan yliopiston suhdeluvut ovat Suomen parhaimpia. Korkeatasoiset ohjelmat kiinnostavat aina, vaikka lukuvuosimaksut asettavatkin toki omat haasteensa, sanoo asiantuntija Katariina Rinta hakija- ja liikkuvuuspalveluista.

Suomessa korkeakoulut perivät lukuvuosimaksuja EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevilta uusilta tutkinto-opiskelijoilta. Vaasan yliopistossa lukuvuosimaksu vaihtelee 10 000–12 000 euron välillä.

Maksuvelvollisilla opiskelijoilla on mahdollisuus hakea yliopiston apurahaa, joka vapauttaa kokonaan tai osittain lukuvuosimaksusta. Ensimmäisenä vuonna apurahan saaminen perustuu aikaisempaan opintomenestykseen, toiselle opiskeluvuodelle apuraha myönnetään maisteriohjelman ensimmäisen vuoden opintojen perusteella.

Valinta maisteriohjelmiin tehdään hakemusten perusteella. Koulutusohjelmat valitsevat parhaat hakijat perustuen soveltuvaan alempaan korkeakoulututkintoon, kielitaitoon ja motivaatioon.

Haku maisteriohjelmiin tapahtuu Opintopolku-palvelun kautta. Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät verkosta www.uwasa.fi/master.

Lisätietoja:
Asiantuntija Katariina Rinta, Opiskelun ja opetuksen palvelut, p. 029 449 8080
Palveluvastaava Helena Höglund, Opiskelun ja opetuksen palvelut, p. 029 449 8152

Eniten reaktioita tällä viikolla