Haku yliopistoon käynnissä

Vaasan yliopistoon haetaan valtakunnallisen sähköisen yhteishaun kautta. Yliopistojen yhteishaku osoitteessa www.yliopistohaku.fi käynnistyy maanantaina 4.3.

Haku päättyy keskiviikkona 3.4. klo 16.15. Valintakokeet järjestetään touko-kesäkuussa. Osa tekniikan ja humanistisen alan opiskelijoista hyväksytään suoraan ylioppilastutkinnon arvosanojen perusteella.

Yliopistot valmistautuvat korkeakoulujen opiskelijavalintojen muutokseen vuonna 2014. Keväällä 2013 yhteishaut yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin toteutetaan viimeistä kertaa erillisinä. Vuonna 2014 korkeakouluissa siirrytään yhteiseen valtakunnalliseen yhteishakuun.

Kahdeksan hakukohdetta

Vaasan yliopistossa voi hakea kahdeksaan hakukohteeseen. Opiskelijat saavat opinto-oikeuden sekä kandidaatin että maisterin/diplomi-insinöörin tutkintoihin. Opiskelijat suorittavat kandidaattiohjelmien alussa koulutusalan yhteisiä opintoja ja valitsevat varsinaisen pääaineensa vasta ensimmäisen lukuvuoden aikana. Kandidaatin tutkinnon suoritettuaan opiskelijat jatkavat opintoja maisterivaiheen ohjelmissa kaksiportaisen tutkintorakenteen mukaisesti.

Yhteisvalinnan kautta Vaasan yliopistoon valitaan 565 uutta opiskelijaa kauppatieteisiin (270), hallintotieteisiin (75), kieliin ja viestintään (160) sekä tekniikan alalle (60).

Hakuohjeet ja valintaperusteet löytyvät yliopiston valintaoppaista (www.uwasa.fi/fi/for/prospective/admissions/criteria/) sekä verkosta osoitteessa www.uwasa.fi/hakijat.

Näe tulevaisuutesi Vaasan yliopistossa. Tee testi: http://apps.facebook.com/tulevaisuutesi