Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Minä & tiede -yleisöluento

Aika
To 21.3.2013 | 18:00 - 19:00

Kaikille avoimet, maksuttomat yleisöluennot ovat keskustelevia tapahtumia kahvikupposen äärellä keskellä kaupunkia, Pohjalaisen Monitorilla. Niissä käsitellään ajankohtaisia aiheita kansantajuisesti, ja asiaa taustoitetaan lehtijutulla samalla viikolla.

Ensimmäinen yleisöluento järjestetään torstaina 21.3. klo 18.00.
Tohtorikoulutettava Charlotta Sirén: ”Miten opimme yhdessä? Organisaation oppimisen poluilla”

Organisaation oppimisella ja kyvyllä uudistua jatkuvasti on keskeinen merkitys nopeasti muuttuvissa liiketoimintaympäristöissä. Tällaisia ympäristöjä ovat esimerkiksi ohjelmisto- tai älypuhelin markkinat, joissa usein yllättävät muutokset teknologioissa, kysynnässä, kilpailussa ja sääntelyssä aiheuttavat olemassa olevan tiedon nopeaa vanhentumista ja kilpailuedun äkillistä muutosta. Näissä nopean muutoksen toimintaympäristöissä yrityksiltä vaaditaan nopealiikkeisyyttä, muutoskyvykkyyttä ja herkkyyttä havaita ympäristössä meneillään olevia muutoksia, jotta ne säilyvät elinvoimaisina. Yrityksien kyvykkyyttä oppia onkin väitetty niiden ainoaksi pysyväksi kilpailueduksi.