Päivitetty 22.9.2023 | 09:09

Aika
Ke 15.5.2013 | 14:00 - To 16.5.2013 | 16:00

Ohjelma

Vaasan yliopiston Saksan kielen ja kirjallisuuden oppiaine järjestää 15.–16.5. seminaarin, jonka aiheena on saksankielisen kirjallisuuden kääntäminen ja näkyvyys Suomessa. Tapahtuman tarkoituksena on keskustella yhdessä kirjamaailman edustajien – kääntäjien, kustantamojen ja kirjallisuuden markkinointiin liittyvien instituutioiden edustajien sekä tutkijoiden – kanssa saksankielisen nykykirjallisuuden asemasta.

Seminaari on osa yliopiston filosofisen tiedekunnan Saksalais-suomalaisten kirjallisuus- ja kulttuurisuhteiden tutkimuskeskuksen -hanketta (http://www.uwasa.fi/fi/sites/zfdl/). Tutkimuskeskuksen tehtävänä on edistää Suomen, Saksan, Itävallan ja Sveitsin välisten kirjallisuus- ja kulttuurisuhteiden tieteellistä tutkimusta. Tapahtuman aihe liittyy läheisesti syksyllä järjestettäviin Helsingin kirjamessuihin, joiden teemamaa on Saksa, ja vuoden 2014 maailmanlaajuisiin Frankfurtin kirjamessuihin, joiden teemamaa puolestaan on Suomi.

Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.