Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiöltä 100 000 euroa Vaasan yliopistolle

Kampus talvella
Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö lahjoittaa Vaasan yliopistolle 100 000 euroa kohdennettuna erityisesti kauppatieteelliselle koulutusalalle.

– Lahjoituksellaan säätiö haluaa tukea Vaasan yliopiston kauppatieteellistä koulutus- ja tutkimustoimintaa, jossa nimenomaan johtaminen on yhtenä strategisena painopistealueena, kertoo asiamies Stefan von Knorring.

Vaasan yliopiston vararehtori Minna Martikainen kiittää säätiötä merkittävästä lahjoituksesta.

– Olemme otettuja siitä, että Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö haluaa tukea kauppatieteidemme koulutusta ja tutkimusta. Vaasan yliopiston kansainvälisesti korkeatasoisella kauppatieteiden koulutuksella ja tutkimuksella on erittäin tärkeä vaikutus muun muassa yritysten kasvuun ja innovatiivisten johtamisratkaisujen syntymiseen.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Vararehtori Minna Martikainen, p. 029 449 8611

Eniten reaktioita tällä viikolla