Vaasan yliopiston tutortoiminta tulevien viikkojen aikana

Vaasan yliopisto
Vaasan yliopisto ja Vaasan yliopiston ylioppilaskunta ovat yhdessä sopineet tulevien viikkojen tutortoiminnasta tutorprojektissa 1.9.2020 tapahtuneen koronavirusaltistumisen seurauksena.

Tutortoiminta jatkuu suunnitellusti 35−50 hengen ryhmissä, joissa kaikki läsnäolijat rekisteröidään. Tutortapaamiset tapahtuvat ulkona, ei sisätiloissa. Isot massatapahtumat perutaan tai siirretään.

Tutorryhmä, jossa koronavirusaltistuminen on tapahtunut, ei osallistu toimintaan, ja ryhmän jäsenet on viranomaisten ohjeistuksen mukaan asetettu karanteeniin.

− Haluamme Vaasan yliopistoyhteisössä toimia vastuullisesti ja avoimesti. Olemme sitoutuneet Vaasan yliopiston päätöksiin ja tuemme tutorprojektillamme turvallista toimintaa kampuksella, sanoo Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Aleksi Sandroos.

− Seuraamme tilannetta erittäin aktiivisesti yhdessä Vaasan ylioppilaskunnan kanssa. Tiedämme, miten tärkeää ryhmäytyminen ensimmäisen vuoden opiskelijoille on, ja teemme kaikkemme varmistaaksemme turvallisen opiskelusyksyn aloittamisen. Uskon, että löydämme tapoja toimia ja tutustua mahdollisimman turvallisesti, kertoo Jari Kuusisto, Vaasan yliopiston rehtori.

Lisätietoja:

Jari Kuusisto, Vaasan yliopiston rehtori, puh. 029 449 8291

Aleksi Sandroos, Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja, puh. 044 324 8965