Päivitetty 14.7.2021 | 08:07

YTHS:n Liiku ja palaudu -webinaari

Ke 18.8.2021 | 12:00 - 15:45

Suomi

YTHS:n terveyden edistämisen webinaari: Liiku ja palaudu!

keskiviikkona 18.8.2021 klo 12.00–15.45

OHJELMA

• 12.00 Tilaisuuden avaus, Tommi Väyrynen, mielenterveystyön ja opiskeluyhteisötyön johtajaylilääkäri, YTHS
  • 12.15 Miksi liikkuvat aivot oppivat helpommin?, Minna Huotilainen, professori, Helsingin yliopisto
  • 13.00 Uni ja palautuminen − opintojen kivijalka, Anu-Katriina Pesonen, professori (kokeellinen aivotutkimus), Helsingin yliopisto
  • 13.45 Kahvitauko ja Pylly ylös -taukojumppa
  • 14.00 Luomuliikunnan vallankumous? Istumisen haasteet ja mahdollisuudet etänä ja läsnä, Arto Pesola, liikuntatieteiden tohtori, Active Life Labin johtaja, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu / yrittäjä, Fibion Oy
  • 14.45 Liikkumisen ja palautumisen vaikutukset terveyteen, hyvinvointiin ja opiskelukykyyn (luontonäkökulmaa korostaen), Annika Taulaniemi, suunnittelija, filosofian tohtori, fysioterapeutti, UKK-instituutti
  • 15.30 Päätössanat

Ilmoittaudu tästä mukaan webinaariin perjantaihin 13.8.2021 mennessäSaat osallistumislinkin webinaariin sähköpostitse muutamaa päivää ennen tilaisuutta. Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille.

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) terveyden edistämisen valtakunnallinen teema vuosina 2021−2022 on liikunta. Teemavuosien aikana korkeakouluyhteisöjen opiskelijat ja henkilöstö haastetaan päi­vittäisen istumisen vähentämiseen, hyvien työskentelyasentojen omaksumiseen sekä fyysisen aktiivi­suuden merkityksen ja mahdollisuuksien havaitsemiseen omassa korkeakouluympäristössä. Tavoitteena on parantaa opiskelijoiden hyvinvointia ja opiskelukykyä sekä yhteisöllisyyttä ja sosiaalista kanssakäymistä liikunnan avulla ja kannustaa arkiliikunnan lisäämiseen. Liiku ja palaudu ­-webinaari tarjoaa tuoretta tietoa liikunnasta ja palautumisesta. Maaliskuussa 2021 teemavuodet saivat mahtavan startin Lähdetään liikkeelle -webinaarissa, jota seurasi noin 330 osallistujaa! Liiku ja palaudu -webinaari jatkaa teemavuosia, tule mukaan!

Lämpimästi tervetuloa!