Päivitetty 1.12.2021 | 22:12

Osaaminen ja osaava työvoima 2030: Vaasan seminaari ja illallinen 2.12.

Aika
To 2.12.2021 | 14:00 - 16:00
Paikka

Levón-auditorio ja ravintola Mathilda, Vaasan yliopisto
Wolffintie 34
Vaasa
Suomi

Osaaminen ja osaava työvoima 2030 -seminaarisarja kerää puhujat ja vaikuttajat tärkeän aiheen äärelle. Osaajapula pohjalaismaakunnissa jarruttaa jo tällä hetkellä monen yrityksen ja organisaation toimintaa. Millaista osaamista ja osaajia tarvitsemme tulevaisuudessa? Seminaarien järjestäjinä toimivat  juhlavuottaan viettävät Vaasan yliopistosäätiö ja Vaasan yliopistoseura yhteistyössä Seinäjoen, Kokkolan ja Vaasan kaupunkien sekä useiden paikallisten tahojen kanssa.

Vaasan seminaari ja juhlaillallinen: 2. joulukuuta 2021

Seminaari järjestetään klo 14:0016:00, juhlaillallinen klo 18:00 lähtien

Paikka: Vaasan yliopiston päärakennuksen Levón-sali ja tämän jälkeen juhlatilaisuus päärakennuksen ravintola Mathildassa klo 18:00 alkaen, Wolffintie 34, Vaasa.
Ilmoittautuminen seminaariin paikan päälle on päättynyt 29.11.. Voit osallistua seminaariin myös etänä.
 Etäyhteyden linkki: https://uwasa.zoom.us/j/67269923635?pwd=cGlkc2xoVGh5QmxZdy9JcWhXZnhrUT09
Password: 124067

Seminaarin ohjelma:

• Avajaispuhe: Vaasan yliopistosäätiön hallituksen puheenjohtaja Tomas Häyry ja Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto
  • Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen (etäyhteys)
  • Konsernijohtaja Håkan Agnevall, Wärtsilä: Shaping the decarbonization of marine and energy
  • Paneelikeskustelu – opiskelijat  Elmo Nikula, Laura Peltoniemi, Lukumanu Iddrisu, Antti Viita ja Anssi Juvela.
  • Toimitusjohtaja Mervi Airaksinen, IBM Suomi: Tulevaisuuden näkymät digiajassa
  • Kansainvälisten asioiden vararehtori Martin Meyer, Vaasan yliopisto: Pathways to Success: An international Perspective
  • Paneelikeskustelu – opiskelijat
  • Päätöspuhe: Vaasan yliopistoseuran hallituksen puheenjohtaja Juha Silander

Juhlaillallinen

Tervetuloa seuran ja säätiön juhlaillalliselle Vaasan yliopistoon 2. joulukuuta 2021. Illallisen juhlapuhujana on tulevaisuuden tutkija, Turun yliopiston avaruustähtitieteen emeritusprofessori Esko Valtaoja. Hänen aiheenaan on työn tulevaisuus, maailman tulevaisuus. Tilaisuudessa jaetaan myös Yliopistoseuran elämäntyö-palkinto. Lisäksi Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto ja hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm kiteytettävät yhteen juhlavuoden seminaarisarjan antia

• Paikka: Vaasan yliopiston päärakennuksen ravintola Mathildassa klo 18:00 alkaen, Wolffintie 34, Vaasa.
  • Maksullinen illalliskortti 65 e/ 55 e, tumma puku
  • Ilmoittautuminen juhlaillalliselle on päättynyt 21.11.
  • Uusien koronarajoitusten myötä ravintolamme on ottanut koronapassin käyttöön. Ravintolayritys Juvenes tarkistaa koronapassit ja henkilöllisyyden tilaisuuteen tullessa.

Juhlaillallisen ohjelma:

• Klo 18.00 Alkumusiikki, Vaasan kaupunginorkesteri (jousikvartetti)
  • Klo 18.15 Alkumaljat, Vaasan yliopistosäätiön ja Vaasan yliopistoseuran puheenjohtajat: Tomas Häyry ja Juha Silander, Mathildan aulassa
  • Klo 18.20  Jousikvartetin soitto jatkuu ja pöytiin siirtyminen
  • klo 18.30 Alkuruoka
  • klo 19.00 Juhlapuhe: Työn tulevaisuus, maailman tulevaisuus, Esko Valtaoja, Turun yliopiston avaruustähtitieteen professori emeritus
  • Klo 19.30 Pääruoka
  • Klo 20.15 Vaasan Ekonomien tervehdys
  • Klo 20.20 Yliopistoseuran elämäntyö -palkinto
  • Klo 20.30 Jälkiruoka
  • Klo 21.00-21.15 Seminaarien ja illallisen yhteenveto
    Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto ja Vaasan yliopiston hallituksen puheenjohtaja Johnny Åkerholm nivovat Osaaminen ja osaava työvoima 2030 -seminaarit yhteen.