OP Ryhmän tieteellisiltä säätiöiltä rahoitusta Vaasan yliopiston tutkijoille

OP Ryhmän tieteelliset säätiöt ovat myöntäneet apurahaa kahdeksalle Vaasan yliopiston tutkijalle. OP Ryhmän tieteelliset säätiöt eli OP Ryhmän tutkimussäätiö ja Kyösti Haatajan säätiö jakoivat apurahoina tutkimustyöhön yhteensä yli 1,2 miljoonaa euroa 53 tutkijalle vuoden 2018 apurahahaussa.
OP ryhmän tutkimussäätiö ja Kyösti Haatajan säätiö jakoivat tänä vuonna yli 1,2 miljoonaa euroa apurahoja tutkimukseen. Kuva: OP ryhmän tutkimussäätiö

Vaasan yliopiston taloustieteen apurahatutkija, KTT Jari-Mikko Meriläinen sai omistusmuodon vaikutusta pankin rahoitusrakenteeseen tutkivaan hankkeeseen 65 000 euron post doc -apurahan.

Taloustieteen apurahatutkija Saara Vaahtoniemi ja rahoituksen apurahatutkija Shaker Ahmed saivat 25 000 euron apurahat ja markkinoinnin apurahatutkija Erose Sthapit 20 000 euron apurahan päätoimisiin jatko-opintoihin.

Rahoituksen tutkijatohtori Jukka Sihvonen sai 22 500 euroa työryhmänsä kuluihin tutkimushankkeessa "Lohkoketjut haltuun: Miten kryptovaluutoista ja niiden taustalla olevasta teknologiasta puhutaan yritysteksteissä ja talousjournalismissa".

Lisäksi rahoituksen tutkijatohtorit Denis Davydov, Nebojsa Dimic sekä Vanja Piljak saivat pienemmät henkilökohtaiset apurahat.

OP Ryhmän tutkimussäätiön apurahat on tarkoitettu taloustieteellisiin tutkimuksiin ja jatko-opintoihin, ja Kyösti Haatajan säätiön apurahat maaseudun elinkeinotoimintaa käsitteleviin tutkimuksiin.

– Korkealaatuisella koulutuksella ja akateemisella tutkimustyöllä uudistetaan Suomea ja luodaan hyvinvoinnin edellytyksiä sivistysyhteiskuntaan. OP Ryhmän säätiöt ovat mukana tässä tärkeässä tehtävässä rahoittamalla erityisesti jatko-opiskelijoiden ja vastaväitelleiden tohtoreiden tutkimustyötä, sanoo säätiöiden asiamies, OPn suunnittelujohtaja Heli Kangasluoma.

Vaasan yliopiston tutkijoiden saamat apurahat

• Jari-Mikko Meriläinen: Omistusmuodon vaikutus pankin rahoitusrakenteeseen, 65 000 euroa
  • Shaker Ahmed: Executive Characteristics and Bank Risk-Taking, 25 000 euroa.
  • Saara Vaahtoniemi: Essays on human capital compensation and labor mobility, 25 000 euroa
  • Erose Sthapit: Open Innovation for Tourism Destination Development (Vaasa): Insights into co-creation of memorable tourism experiences, 20 000 euroa.
  • Jukka Sihvonen: Lohkoketjut haltuun: Miten kryptovaluutoista ja niiden taustalla olevasta teknologiasta puhutaan yritysteksteissä ja talousjournalismissa, 22 500 euroa.
  • Denis Davydov: Anatomy of private investors’ trading activity: Research visit to Stockholm Business School and Avanza Bank Holding AB, 3 000 euroa.
  • Nebojsa Dimic: Internationalization and firm valuation: New evidence from first offshore bond issuances of US firms, 2 500 euroa.
  • Vanja Piljak: Unconventional Monetary Policy and International Capital Flows, 3000 euroa.

Lisätietoja:

Heli Kangasluoma, asiamies, OP Ryhmän tutkimussäätiö ja Kyösti Haatajan säätiö, 040 500 6608, heli.kangasluoma@op.fi

Vaasan yliopiston tutkijat: /fi/search/