Asiakasarvon ja asiakaskokemuksen johtaminen

Moduulin keskiössä on tarjota kattava ymmärrys asiakasarvon merkityksestä ja sen rakentamisesta liiketoiminnassa. Se antaa työkaluja ja menetelmiä asiakasarvon määrittämiseen ja mittaamiseen, sekä valaisee, kuinka arvolupaus muodostetaan ja kommunikoidaan asiakkaille. 

Jokaisen yrityksen ja organisaation päämääränä on luoda asiakkailleen poikkeuksellista arvoa, joka erottaa heidät kilpailijoistaan. Tämä erottuva arvo on avainasemassa yrityksen kilpailuedun muodostumisessa. Tässä moduulissa tarjotaan käytännönläheisiä työkaluja asiakasarvon systemaattiseen kehittämiseen. Opiskelijat saavat valmiudet soveltaa oppeja sekä operatiivisessa päätöksenteossa että liiketoiminnan pitkäjänteisessä kehittämisessä.

Koulutusinfo

Koulutuksen ajankohta: 22.1.-10.4.2026
Toteutustapa: monimuoto
Opintopisteet: 10 op
Hinta: 5 200 € + alv 25,5%

Lisätietoa! Moduuli kuuluu Executive MBA -ohjelman yleisopintoihin, mutta sen voi suorittaa myös täysin itsenäisinä opintoina.

Moduulin rakenne

Koulutuksissa yksi teema kattaa yksi, kaksi tai puoli koulutuspäivää. Yksi osa on yleensä kaksipäiväinen. Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Banner Title
Ohjelman tieteellinen johtaja on professori Hannu Makkonen

Feature image
Hannu Makkonen

22.1. Klo 9-16 Asiakasarvo näkökulmana liiketoiminnan johtamiseen 

Professori Hannu Makkonen, Vaasan yliopisto

23.1. Klo 9-16 Palvelupolku ja tavoiteltu asiakaskokemus 

Professori Hannu Makkonen, Vaasan yliopisto

12.2. Klo 9-16 Asiakasarvo ja liiketoiminnan suhteet 

Professori Hannu Makkonen, Vaasan yliopisto 

13.2. Klo 9-16 Asiakasarvo ja markkinamuotoilu 

Professori Hannu Makkonen, Vaasan yliopisto

13.3. Klo 9-16 Teknologian hyödyntäminen asiakasarvon ja asiakaskokemuksen johtamiseen 

Apulaisprofessori Joel Mero, Jyväskylän yliopisto

10.4. Klo 9-16 Workshop: oman kehittämistyön esittely 

Professori Hannu Makkonen, Vaasan yliopisto

Kysyttävää? Ota yhteyttä!