Päivitetty 21.2.2022 | 05:02

Chydenius: Työkaluja koronasta selviytymiseen / Organisaation varautuminen korona-skenaarioissa

Ke 17.6.2020 | 16:00 - 17:00

Kesäkuussa käynnistyy uusi seminaarisarja Työkaluja koronasta selviytymiseen. Verkossa toteutettavan sarjan tarjoaa Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksen kauppatieteen yksikkö. Ensimmäinen seminaari järjestetään 17. kesäkuuta.

Organisaation varautuminen korona-skenaarioissa 17.6.2020 klo 16–17.00 Mika Hannula Turun yliopiston vararehtori, Yliopistojen rehtorineuvoston korona-skenaarioryhmän puheenjohtaja - Moderaattori Jyväskylän yliopiston kehitysjohtaja Jarkko Pirkkalainen

Ilmoittaudu tilaisuuteen: https://bit.ly/2ZXVsRj

Tilaisuudet toteutetaan verkossa Zoom-alustalla. Kukin tilaisuus sisältää puolen tunnin alustuksen ja puoli tuntia varataan keskustelulle ja kysymyksille. Osallistuminen on kaikille maksutonta, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen. Tilaisuudet nauhoitetaan ja ne ovat katsottavissa yliopistokeskuksen sivuilla https://www.chydenius.fi/fi/kauppatieteet.

– Seminaarisarja sai alkunsa ajatuksesta tarjota tutkimukseen perustuvaa, ajankohtaista tietoa niin Pohjanmaan toimijoille, kuin laajemmalti koronasta, varautumisesta ja taloudesta kiinnostuneille kuuntelijoille, toteaa professori Monika von Bonsdorff Vaasan yliopistosta ja yliopistokeskus Chydeniuksen kauppatieteen yksiköstä.

Chydenius on monitieteinen, Jyväskylän, Oulun ja Vaasan yliopistojen muodostama yliopistokeskus Kokkolassa.

Näkökulmia ja työkaluja

Uudessa seminaarisarjassa vierailee useita johtamisen, talouden, viestinnän, markkinoinnin, yrittäjyyden ja rahoitusmarkkinoiden asiantuntijoita. He tuovat näkökulmia koronasta selviytymiseen ja tarjoavat raskaan sarjan työkaluja niin pk-yrityksille kuin julkisorganisaatioille.

Kesäkuussa alkavassa ja syksyllä jatkuvassa seminaarissa saadaan vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Milloin koronavirus on selätetty? Kuinka ihmisten kulutustottumukset ovat muuttuneet ja kuinka mukaudumme aikaan koronan jälkeen? Mitä korona tarkoittaa johtajuudelle ja miten varmistan henkilöstöni hyvinvoinnin? Mitä mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa? Muun muassa näihin kysymyksiin löydät vastauksia kauppatieteiden yksikön työkalupakista.

Ohjelma:

17.6.2020 klo 16–17.00 Organisaation varautuminen korona-skenaarioissa; Mika Hannula Turun yliopiston vararehtori, Yliopistojen rehtorineuvoston korona-skenaarioryhmän puheenjohtaja

Moderaattori Jyväskylän yliopiston kehitysjohtaja Jarkko Pirkkalainen

KESÄTAUKO, SEMINAARIT JATKUVAT ELOKUUN LOPUSSA

• Koronan isku suomalaiseen talouteen
  • Osaava ja hyvinvoiva ihminen kriisissä
  • Koronaepidemia muuttaa nopeasti työn tekemisen tapoja
  • Digitaalinen transformaatio markkinoinnissa
  • Yrityksen strateginen ketteryys koronakriisissä
  • Viestinnän monet vaatimukset kriisissä
  • Jatkuva oppiminen ja korona
  • Pienten yritysten osaamisen vahvistaminen ja ponnistaminen vahvempana liikkeelle poikkeusolojen jälkeen
  • Rahamarkkinat ja sijoitustoiminta
  • Covid-19 and implications for international business

Professori Monika von Bonsdorff, monika.von.bonsdorff@uwasa.fi, p. 040 5412524

Ilmoittautumiset ja päivittyvä ohjelma löytyvät tapahtumasivulta.