Joustava opinto-oikeus (JOO)

SIVUN PÄIVITTÄMINEN ON KESKEN

Vaasan yliopisto vastaanottaa JOO-opiskelijoita Suomen yliopistojen kesken solmitun joustavan opinto-oikeuden (JOO-) sopimuksen mukaisesti. Opiskelijan tulee olla ilmoittautunut läsnäolevaksi kotikorkeakoulussaan, jotta hän voi hakea joustavaa opinto-oikeutta ja suorittaa opintoja kohdekorkeakoulussa.

Katso joustavan opinto-oikeuden opintotarjonnat kohdeyliopistojen opinto-oppaista.

Lue JOO-opintojen yleisohjeet, miten haet JOO-opintoihin.

Vaasan korkeakoulukonsortion JOO-sopimus

Vaasan korkeakoulukonsortion paikallinen JOO-sopimus koskee Vaasassa toimivia yliopistoja, ammattikorkeakouluja ja korkeakouluyksiköitä (Vaasan yliopisto, Åbo Akademi, Hanken, Vaasan ammattikorkeakoulu, Yrkeshögskolan Novia ja Helsingin yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan Vaasan yksikkö).

Läsnäolevaksi ilmoittautunut opiskelija, jolla on perus- tai jatkotutkinnon suorittamisoikeus sopimuskorkeakoulussa, voi hakea määräaikaista oikeutta suorittaa tutkintoonsa liitettäviä opintoja toisessa sopimuskorkeakoulussa. Sopimus koskee myös korkeakoulujen vaihto-opiskelijoita.

Opinto-oikeuden hakeminen:

Muiden korkeakoulujen välillä hakeminen tapahtuu JOOPAS-palvelun kautta.

Käytä lomaketta Vaasan ammattikorkeakoulun JOO-opintoihin.

Lue Jollasta, miten voit suorittaa JOO-opinnot Vaasan yliopiston opiskelijana