Opiskelu kesällä 2021

Opiskelu kesällä - Studying in summer
Vaasan yliopisto tarjoaa tutkinto-opiskelijoille mahdollisuuden suorittaa opintoja myös kesällä 2021.

Kesäajan opinnot -verkkosivulta kohdasta Kesän 2021 opintotarjonta löydät listan opintojaksoista, jotka on mahdollista suorittaa kesän 2021 aikana.

Kun suunnittelet kesäopintoja, otathan yhteyttä omaohjaajaasi. Selvitä hänen kanssaan etenkin opintojen hyväksilukemiseen liittyvät asiat, jos suoritat toisen yliopiston opintoja. Avoimessa yliopistossa kesällä tarjottavat opinnot löydät Avoimen yliopiston opintotarjonta -sivulta kohdasta Avoimen yliopiston kesäopintotarjonta 2021. Avoimen yliopiston opinnot yleensä ovat maksullisia. Lisätietoa avoimessa yliopistossa tai kesäyliopistossa suoritettavien opintojen puolloista ja opintomaksujen korvaamisesta löydät sivulta Moduuli- ja sivuaineopinnot kohdasta Opintomaksujen korvaaminen avoimen tai kesäyliopiston opinnoista.

Sähköisen tenttimisen palvelu EXAM on käytössä koko kesän, samoin myös valtakunnallinen tenttivierailu. 21.6. –1.8. Vaasan yliopiston tenttitilat noudattavat rajoitettuja aukioloaikoja. Tenttiä voi arkisin klo 9.00–15.00. Lisätietoja sähköisestä EXAM-tenttipalvelusta löydät Opiskelijat-verkkosivuilta kohdasta Sähköinen tenttiminen.

Kesäajan opintotuesta löydät tietoa Kelan verkkosivuilta kohdasta Henkilöasiakkaat > Opiskelijat > Opintotuki > Opintotukiaika > Kesäopinnot. Korkeakouluopiskelijalle kesäopintotuki myönnetään hakemuksen mukaisesti. Opintotuki myönnetään sille ajalle, jolle olet sitä hakenut. Hae kesäajan tukea verkossa. Kirjaudu asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Ota huomioon, että kesäopintotuki kuluttaa opintotukikuukausia. Kesällä käytetyt tukikuukaudet ovat myös tulovalvonnassa ja opintojen edistymisen seurannassa huomioitavia kuukausia.

Omaohjaajat ja muut Tervahovin ja Fabriikin Opiskelun ja koulutuksen palveluiden henkilökunta ovat pääsääntöisesti lomalla heinäkuun. Liikkuvuuspalvelut on tavoitettavissa koko kesän sähköpostitse (outgoing.international(at)uwasa.fi), Hakijapalvelut päivystää sähköpostilla koko kesän (hakijapalvelut(at)uwasa.fi) ja myös Koulutuksen järjestelmäpalveluihin voit olla yhteydessä sähköpostitse (oodituki(at)uwasa.fi, heinäkuussa vastauksissa voi olla viivettä).

IT-palvelut tavoitat sähköpostitse osoitteesta it(at)uwasa.fi ja puhelimitse numerosta 029 449 8001.

Tritonia kirjasto on auki rajoitetuin palveluin. 31.5.–18.7. ja 2.–29.8. aukioloajat ovat ma klo 11–17, ti–to klo 11–16, pe ja la suljettu. 19.7.–1.8. kirjasto on suljettu. Katso lisätietoja kirjaston verkkosivuilta uutisesta Tritonian kevään ja kesän 2021 palvelut.

YTHS:n Vaasan palvelupiste on auki koko kesän lukuun ottamatta juhannusaattoa. Palvelupiste on avoinna ma–to klo 8.00–15.00 ja pe klo 8.00–14.00. Kesällä pyritään kuitenkin hoitamaan vain akuutteja yhteydenottoja. Valtakunnalliset yhteydenottonumerot ovat normaalisti auki koko kesän. Lisätietoa YTHS:n valtakunnallisista aukioloajoista löydät YTHS:n verkkosivuilta kohdasta Ajankohtaista > YTHS:n palvelut käytössäsi koko kesän.

Ilmoittautuminen lukuvuodelle 2021–2022 on alkanut 1.6. Tutustuthan Muistilistaan ennen lukuvuoden alkua muistettavista asioista. Katso myös Lukuvuoden 2021–2022 opetusajat.

Koronaviruksen vaikutus opiskeluun -verkkosivulta löydät tietoa yliopiston toiminnasta poikkeusaikana. Syksyllä 2021 Vaasan yliopistossa pyritään palaamaan lähiopetukseen terveysturvallisuus edellä ja viranomaisrajoituksia noudattaen.