ERIK2001 EU Energy Law and Policy (5 op)

Helsingin yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta Vaasassa järjestää kurssin Eurooppaoikeus / EU Energy Law and Policy (5 op) intensiivikurssina 29.4.–3.5.2019 oikeustieteellisen toimitiloissa Pitkäkatu 28–30 (Tammipiha 4. krs) auditorio 405.

Vaasan yliopiston opiskelijat saavat maksutta osallistua kurssille. Kurssi luennoidaan englanniksi. Katso kurssin aikataulu Lukkarista ja ilmoittaudu WebOodissa 23.4.2019 mennessä.

Kurssikuvaus

Eurooppaoikeus / EU Energy Law and Policy (ERIK2001 VY)

Opintojakson nimi: EU Energy Law and Policy
Laajuus: 5 cp
Vastuuopettaja: professor Kim Talus
Osaamistavoitteet: Law and regulation of EU energy markets: regulation of electricity and natural gas markets. The student will be familiar with the basic features of EU energy market regulation. They will also understand the role of general EU law in energy markets.
Opintojakson toteutus: Lectures (mandatory, 20 hours) and essay.
Opintojakson sisältö: Issues to be covered: EU energy policy, legal basis for EU energy regulation, application of Treaty law, electricity and gas regulation, renewable energy, security of supply, external aspects of EU energy regulation.
Kirjallisuus oheiskirjallisuus: OGEL julkaisun artikkelit myöhemmin ilmoitettavin osin.
Arviointikriteerit: hyväksytty/hylätty.
Opetuskieli: English
Muut tiedot: Soveltuu kaikille vuosikursseille.
Mukana kurssilla myös Vaasan korkeakoulun konsortion yhteistyökorkeakoulujen opiskelijoita.