Energiatekniikka julkaisi Vaasan yliopiston ensimmäisen MOOC-kurssin

FITech
Juuri lanseerattu Introduction to Engine Laboratory Research -MOOC-kurssi on opiskeltavisssa FITech MOOCs-sivustolla.

Energiatekniikan tutkija-opettajaryhmä julkaisi professori Seppo Niemen ja yliopisto-opettaja Anne Mäkirannan johdolla Vaasan yliopiston ensimmäisen MOOC-kurssin. Introduction to Engine Laboratory Research -kurssilla tutustutaan virtuaalisesti Vaasan yliopiston uniikkiin meriteollisuuden tarpeisiin keskittyneeseen tutkimuslaboratorioon. MOOCia pääsee opiskelemaan tekniikan alan verkostoyliopisto FITechin (Finnish Institute of Technology) MOOCs-sivustolla.

MOOC-kurssit ovat massaverkkokursseja, joita voi opiskella omaan tahtiin. Tämän MOOCin suorittamisesta saa yhden yliopistotasoisen opintopisteen, minkä saa rekisteröityä maksuttomasti. Kurssia voi suorittaa niin tutkinto-opiskelijat kuin aikuisoppijat.

Verkkokurssia pääsee nyt suorittamaan FITech MOOCs-sivustolla. Samalta sivulta löytyy myös ohje, miten kurssiympäristössä navigoidaan ja miten lasku- ja kirjoitustehtävät arvioidaan.

Uuden energiatekniikan MOOCin avulla voi tutustua energiatekniikkaan, ja sen jälkeen voi jatkaa vaikka energiatekniikan sivuaineopintoihin. Laivakoneistopainotteinen opintokokonaisuus käynnistyy FITechissä vielä syyskuussa 2021. Opetus perustuu tutkimukseen, jota tehdään tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa. Opiskeluoikeushaku avautuu 7.6. FITechin verkkosivuilla.

FITech MOOCs-sivustolla on myös muita kiinnostavia MOOC-kursseja, joista voi löytää kivaa ja hyödyllistä opiskeltavaa ja aloittaa voi vaikka heti! Kurssit ovat laajuudeltaan 1-5 opintopistettä ja tarjontaa on tekniikan lisäksi muistakin aiheista. Tutustu FITech MOOCs -tarjontaan!