Yliopisto mukaan Logistia-Instituuttiin

Vaasan yliopisto on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen Logistia-Instituutin perustamiseksi 1. helmikuuta. Logistia-Instituutti on logistiikan eli materiaalinkäsittelytekniikan yrityksiä palveleva koulutuksen, tutkimuksen ja tuotekehityksen verkosto-organisaatio.

Instituutti vastaa erityisesti Suupohjan alueella toimivien logististen järjestelmien yritysten kasvavaan ammattitaitoisen työvoiman tarpeeseen. Hankkeen tarkoituksena on luoda alan tulevaisuuden haasteet huomioiva aikuiskoulutusmalli ja toimiva koulutusverkosto. Se tuottaa myös tutkimustietoa yritysten tarpeisiin ja tukee niiden tuotekehitystä.

Instituutin perustajiin lukeutuvat yliopiston lisäksi Suupohjan koulutuskuntayhtymä, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Vaasan ammattikorkeakoulu, Suupohjan elinkeinotoimen kuntayhtymä sekä instituutin toimintaa koordinoiva LC Logistics Center Oy Kauhajoelta.