Vaasan yliopistosta valmistuneet työllistyvät hyvin

Vaasan yliopisto sijoittuu yliopistojen välisessä vertailussa aivan kärkipäähän, kun tarkastellaan valmistuneiden työllistymisastetta 2000-luvulla. Asia käy ilmi sanomalehti Karjalaisen teettämästä tuoreesta tutkimuksesta.

Vaasan yliopistosta valmistuneiden työllisyysaste on neljänneksi paras heti Tampereen teknillisen yliopiston, Turun kauppakorkeakoulun sekä Lappeenrannan teknillisen yliopiston jälkeen.

Tutkimuksen mukaan Vaasasta valmistuneista 93 prosentilla on työpaikka. Vailla työtä on vuoden kuluttua valmistumisesta ainoastaan 4 prosenttia.

Teknillistieteellisellä alalla täystyöllisyys

Opiskeluala- ja yliopistokohtaisessa vertailussa Vaasan yliopiston teknillistieteellinen ala on koko maan ykkösenä. Työllistymisprosentti on tasan sata.

Myös Vaasan yliopiston kauppatieteellinen ala menestyy hyvin vertailussa. Se on tilastossa toisena Turun kauppakorkeakoulun jälkeen yli 90 prosentin työllisyystilanteella.

Karjalaisen verkkouutinen 7.3.2011