Säästöpankkiryhmän säätiöiltä useita apurahoja laskentatoimen ja rahoituksen alan ...

Säästöpankkiryhmän säätiöiden apurahoja tänä vuonna hakeneiden yhdentoista yliopiston ja korkeakoulun tutkijoiden joukosta eniten apurahoja saivat Vaasan yliopiston tutkijat.

Säästöpankkien Tutkimusssäätiön ja Kluuvin säätiön tutkimusapuraha myönnettiin kaikkiaan kuudelle Vaasan yliopiston tutkijalle. Apurahat ovat rahamarkkinoita koskevaan tutkimukseen, ja ne ovat suuruudeltaan yleensä 4 000-5 000 euroa.

Apurahan saivat

KTM Kuang Hua
Chinese Stock Market Microstructure

KTM Juha Kotkatvuori-Örnberg
Epävarmuuden muutoksen vaikutus rahoitusmarkkinoilla

M.Sc. Aminah Nalikka
Corporate disclosure practices by business firms. Finnish Evidence

KTM Emilia Peni
Naisjohtajuuden vaikutus yrityksen taloudelliseen tilanteeseen ja tilinpäätöksen laatuun

M.Sc. Vanja Piljak
Financial Integration of the European Frontier Emerging Stock Market

KTT Sami Vähämaa ja KTT Kim Ittonen
Sukupuolen merkitys pohjoismaisten pörssiyhtiöiden hallinto- ja valvontajärjestelmissä

Vuonna 1968 perustettu Säästöpankkien Tutkimussäätiö tukee rahamarkkinoihin ja säästämiseen liittyvää taloudellista, yhteiskunnallista sekä oikeudellista tutkimusta ja julkaisutoimintaa. Säätiön myöntämien apurahojen määrä on vuosittain 120 000–140 000 euroa.

Vuonna 1971 perustettu Kluuvin Säätiö tukee asumiseen, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvien taloudellisten, teknisten, yhteiskunnallisten ja oikeudellisten kysymysten tutkimista sekä liiketalous- ja yhteiskuntatieteellistä tutkimustoimintaa. Säätiön myöntämien apurahojen määrä on vuosittain noin 40 000 euroa.