Yliopiston koronaohjeet edelleen voimassa

Vaasan yliopiston marmoriportti
Poliisi on joutunut Vaasassa keskeyttämään viime viikkojen aikana useita juhlia, jotka ovat rikkoneet kokoontumisrajoituksia. Vaasan Palosaaren ja keskustan opiskelija-asunnoissa viikonvaihteessa juhlineet opiskelijat ovat olleet pääasiassa Suomessa vain lyhyen aikaa viettäviä Vaasan yliopiston ulkomaalaisia vaihto-opiskelijoita.

Vaasan yliopisto tekee tiivistä yhteistyötä viranomaisten kanssa ja haluaa kaikessa toiminnassaan varmistaa opiskelijoiden ja henkilökunnan turvallisuuden sekä estää viruksen leviämisen.

– Olemme säännöllisesti viestineet opiskelijoillemme suomeksi ja englanniksi koronavirusrajoituksista ja -ohjeistuksista. Valtaosa opiskelijoistamme noudattaa hienosti rajoituksia, ja kyse on vain pienen ryhmän tekemisistä. Koko yliopistoyhteisömme suojelemiseksi toivomme, että opiskelijat noudattavat turvallisuusohjeita myös vapaa-ajalla, sanoo rehtori Jari Kuusisto.