Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiöltä 8000 euroa Vaasan yliopistolle

Varainhankinta
Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiö lahjoittaa Vaasan yliopistolle 8000 euroa. Säätiön taustalla ovat Vaasan Suomalainen Klubi ja Vaasan Reserviupseerikerho.

Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiö on perustettu 1940-luvun lopulla, jolloin säätiön toiminta keskittyi sodassa kärsineiden perheiden tukemiseen. Säätiö on jatkanut työtään tukemalla monipuolisesti suomenkielistä kulttuuria Vaasan seudulla.

–  Lahjoittamalla Vaasan yliopistolle säätiö haluaa osoittaa arvostusta koulutusta ja tutkimusta kohtaan. Viime vuosina säätiö on lahjoittanut yliopiston lisäksi Vaasan ammattikorkeakoululle, sotaveteraaneille ja Kuula-opistolle, kertovat Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiön hallituksen puheenjohtaja Matti Vironmäki ja Vaasan Suomalaisen Klubin puheenjohtaja Heikki Uusitalo.

– Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiö on Vaasan yliopiston pitkäaikainen tukija. Olemme hyvin kiitollisia lahjoituksesta, sanoo yliopiston varainhankintavastaava Antti Sinisalo.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Lisätietoja:
Hallituksen puheenjohtaja Matti Vironmäki, Vaasan Huolto- ja Kulttuurisäätiö, p. 040 537 3437
Erityisasiantuntija Antti Sinisalo, Vaasan yliopisto, p. 029 449 8563