Uppdaterad 20.12.2021 | 15:12

Kvarken Space Economy informationstillfälle (online)

tis 18.1.2022 | 10:00 - 12:00

Finland

Bild

Vasa universitet och EU:s Interreg Botnia-Atlantica projektpartners arrangerar tillsammans med affärsacceleratorerna ESA BIC Finland och ESA BIC Sweden en webbaserad presentation tisdagen den 18 januari 2022 kl. 10–12. Evenemanget kommer att presentera Kvarken Space Economy -projektet, framföra finansierings information från ESA inkubatorer, möjligheter till nätverkande och diskutera Kvarkens nya rymd-ekosystem.

Som en del av projektet Kvarken Space Economy strävar Kvarkenregionen till att föra samman företag och organisationer som är intresserade av rymdekonomin. Jari Ratilainen (Vasa yrkeshögskola) och Tomas Blomquist (Umeå universitet) har lett uppbyggnaden av ett ekosystem i området.

Evenemanget är öppet för start-ups, företag, studerande, forskare och offentliga organisationer och forskningsinstitut.

Anmälan senast den 17 januari 2022 på Webropol:

KvarkenSpaceEconomy hemsida