Päivitetty 24.8.2021 | 18:08

CoProtolabin avajaiset & Palvelukartta-työkalun lanseeraus

Aika
Ti 3.12.2019 | 12:00 - 17:00

Voiko teollista palvelua protoilla virtuaalimaailmassa - puolessa tunnissa? Mitä jos löytäisit ohjeet teollisen palvelun ideointiin ja suojaamiseen yhdestä paikasta? Onko palveluliiketoiminnan strategiseen kehittämiseen helppokäyttöistä ja konkreettista työkalua?

Teollisten palveluiden innovointiympäristö CoProtolab avaa ovet teollisten palveluiden kehittämiseen virtuaalimaailmassa.

Vaasan ammattikorkeakoulun Muotoilukeskus MUOVA sekä Vaasan yliopisto ovat kehittäneet ainutlaatuisen CoProtolab-innovointiympäristön, joka sisältää digitaaliset työkalut teollisten palveluiden ideointiin, prototypiointiin ja suojaamiseen.

Tervetuloa CoProtolabin avajaisiin 3.12.2019 klo 12-17, jossa lanseerataan myös Palvelukartta-strategiatyökalu teollisen liiketoiminnan kehittämiseen.
Avajaiset pidetään MUOVAlla, Wolffintie 36 F 11, 65200 Vaasa. Ilmoittaudu täältä: Ilmoittautuminen

Grand Opening 3.12.2019

12.00     Kahvitarjoilu

12.15     Welcoming | Tervetulotoivotus
Miia Lammi, kehittämispäällikkö, VAMK Muotoilukeskus MUOVA

12.30     Teollisuusyrityksien palvelullistumisen salaisuudet
Marko Kohtamäki, professori, Vaasan yliopiston johtamisen yksikkö

12.45     Teollinen palvelumuotoilu käytännössä
Janne Pekkala, konseptimuotoilija, VAMK Muotoilukeskus MUOVA

13.00     Palvelukartta-työkalu teollisen palveluliiketoiminnan strategiseen kehittämiseen
Sanna Peltonen, erikoistutkija, VAMK Muotoilukeskus MUOVA

13.15     Tauko

13.30     CoProtolab, innovaatioympäristö teollisten palveluiden nopeaan prototypiointiin
Miia Lammi, kehittämispäällikkö, VAMK Muotoilukeskus MUOVA

13.45     Ideointi osana teollisten palveluiden kehittämisen työpajaprosessia
Pirjo Yli-Viitala, researcher at University of Vaasa

14.00     Teollisten palveluiden suojaus
Juha Arrasvuori, Vaasan yliopiston yliopistotutkija

14.15     Measuring industrial service processes
Yuqiuge Hao, researcher at University of Vaasa

14.30     Digital tools for developing industrial service business
Vaiva Stanisauskaite, researcher at University of Vaasa

14.50     Customer orientation development by industrial services
Kaj Andtbacka, CRM process owner at ABB

15.15     Opening CoProtolab
Cocktails & Free testing

17.00     Closing the event

CoProtolab on kehitetty Pohjanmaan liiton ja EU:n aluekehitysrahaston tuella. Co-Protolab-projektin ovat toteuttaneet Vaasan ammattikorkeakoulu Muotoilukeskus MUOVA sekä Vaasan yliopiston Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikkö, Tuotantotalous ja SC Research –tutkimusryhmä. Palvelukartta-työkalu kehitettiin Digikasvu-hankkeessa, joka rahoitettiin EU:n sosiaalirahaston ja ELY-keskuksen tuella. Digikasvu-projektin ovat toteuttaneet Muotoilukeskus MUOVAn lisäksi Tekniikan ja innovaatiojohtamisen sekä johtamisen yksiköt.

Lisätietoja tapahtumasta, työkaluista ja projekteista

Digikasvun ja Co-Protolabin projektipäällikkö
Miia Lammi | VAMK Muotoilukeskus MUOVA