Väkivallan uhkatilanne Vaasassa

Image

Poliisi on tiedottanut 15.3. ottaneensa kiinni henkilön, jota epäillään törkeästä henkeen tai terveyteen kohdistuneen rikoksen valmistelusta. Keskusrikospoliisi on vaatinut henkilöä vangittavaksi. Poliisi hoitaa tapausta ja vastaa tiedotuksesta.

Viranomaistutkinnasta saadun tiedon mukaan tutkinnassa ei ole ilmennyt mitään, mikä osoittaisi, että Vaasan yliopisto olisi ollut kohde. Poliisi on tiedottanut yliopistoa asiasta, ja yliopisto on varautunut tilanteeseen tavanomaisin toimenpitein heti tiedon saatuaan. Yliopisto seuraa asiaa aktiivisesti ja huolellisesti.

– Kiitämme viranomaisia äärimmäisen ammattimaisesta yhteistyöstä, joka luo turvaa koko yhteiskunnalle. Lisäksi lämmin kiitos erinomaiselle yliopiston henkilökunnalle. Yhdessä vaikuttaen rakennamme turvallista opiskeluympäristöä. Opiskelijat ovat yliopiston sydän ja heidän hyvinvointinsa on meille ensiarvoisen tärkeää. Meidän tulee yhdessä pitää toisistamme huolta etenkin vaikeissa tilanteissa, sanoo yliopiston rehtori Minna Martikainen.