AIE workshop
Päivitetty 23.1.2024 | 14:01

Workshop: 2024 International Workshop on Artificial Intelligence and Machine Learning for Energy Transformation (AIE)

Aika
Ma 20.5.2024 | 09:00 - Ke 22.5.2024 | 16:00
Paikka

University of Vaasa
Suomi

Aivan uusi Vaasan yliopistossa 20.-22. toukokuuta 2024 järjestettävä kansainvälinen Artificial Intelligence and Machine Learning for Energy Transformation (AIE) -workshop tarkastelee tekoälyn ja koneoppimisen sovelluksia energiamurroksessa. Tekoäly ja koneoppimisalgoritmit voivat tuoda ison muutoksen energia-alalle. Ne voivat vaikuttaa esimerkiksi ajanhallintaan, tehokkuuden optimointiin, kestävän kehityksen edistämiseen, luotettavuuden parantamiseen ja turvallisuuden vahvistamiseen.

Datalla on tässä tärkeä rooli. Energiamurroksessa dataa on saatavissa useista eri tietolähteistä. Myös avaruus on noussut keskeiseksi datan lähteeksi. Työpajassa keskitytään satelliiteista, etenkin piensatelliiteista, saadun datan integrointiin ja tekoälyn ja algoritmien hyödyntämiseen.

Workshopiin kuuluu kansainvälisesti tunnettujen pääpuhujien esitykset, ajankohtaisten tutkimusartikkeleiden esittely sekä posterisessio.

Pääpuhujia ovat:

• Professori Qiuhua Huang, Colorado School of Mines – AI in Power Systems Operations
  • Professori Peter Palensky, TU Delft – Power Grid Resilience via Deep Learning Methods
  • Professori Kevin Tansey, University of Leicester  – AI and EO for Sustainability Monitoring

Workshopin järjestävät Vaasan yliopiston Teknikaan ja innovaatiojohtamisen akateeminen yksikkö, Digital Economy - ja VEBIC-tutkimusalustat yhteistyössä Copernicus User Forum Finlandin ja ESA BIC Finlandin kanssa. Workshopia sponsoroi IEEE Finland Section ja IEEE Finland Section IE/PE/IA/PEL Joint Chapter.

Call for papers 1. maaliskuuta 2024 mennessä

Lähetä artikkeli (enintään 6 sivua) Easy Chairin kautta https://easychair.org/conferences/?conf=aie2024