Yliopisto lisää kampusopetusta 1.2. lähtien

Opiskelijat ulkona
Vaasan yliopisto lisää kampusopetusta 1. helmikuuta lähtien. Lähtökohtana on, että yliopistoyhteisön jäsenet voivat työskennellä ja opiskella terveysturvallisesti. Kurssin opettaja ilmoittaa kurssin toteutuksesta.

Kampuksella opiskellessa on käytettävä kasvomaskia. Ethän tule kampukselle sairaana!

Yliopistossa toimitaan 1.2. lähtien seuraavasti:

Opetuksen järjestelyt

• Opetusta voidaan lisätä kampuksen tiloissa 1. helmikuuta alkaen, mikäli se on opetuksen toteutuksen kannalta tarkoituksenmukaista ja mahdollista. Suuret massaluennot järjestetään edelleen etäyhteyksin, mutta pienemmille ryhmille tarkoitettuja luentoja ja pienryhmätyöskentelyä lisätään kampuksella aiemmin kevään osalta tehdyn suunnitelman mukaisesti (https://www.uwasa.fi/fi/opiskelijat/tervetuloa-takaisin-kampukselle). Opetusta voidaan järjestää myös hybridisti (osa opiskelijoista on kampuksella ja osa osallistuu etänä). Opettaja ilmoittaa muutoksista Moodlessa tai Pepissä. Vaasan ammattikorkeakoulun (VAMK) tarjoamat yhteistyökurssit toteutetaan VAMKin päätösten mukaisesti.

• Tiloissa ei ole koulutukseen liittyviä henkilömäärärajoituksia.

Liikuntapalvelut

• WSC:n kuntosali ja Padel X hallin, Agilityn, Tennis Center Vaasan ja Vaasan uimahallin palvelut ovat auki liikuntatarran ostaneille. Katso tarkemmat ohjeet palveluntarjoajien ja liikuntapalveluiden verkkosivuilta.
  • Vaasan yliopiston Liikuntapalveluiden järjestämät sisäliikuntalajit (salibandy, futsal, koripallo, pöytätennis ja ultimate frisbee) aloitetaan, kun kaupunki avaa suljetut liikuntatilat. Tällä hetkellä tilat on suljettu 6.2. saakka.

Tiedekirjasto Tritonia

Kirjasto on auki lähes normaalisti 1.2. lähtien:

• Kirjasto on asiakkaille auki. Helmikuun alussa asiakaspalvelu toimii pääosin etänä (tarvittaessa kutsunapilla lyhyitä palvelutilanteita varten), mutta asiakaspalvelua lisätään asteittain tilanteen mukaan.
  • Koulutukset ja ohjaukset ovat pääosin etänä, mutta tarvittaessa myös lähitoiminta mahdollista.
  • Ryhmätyötilat, lukusalit ja lukupaikat avataan normaaliin asiakaskäyttöön.

Lisätietoja Tritonian verkkosivuilta

Ravintolat

Kampusravintoloiden aukioloajat näet Juveneksen verkkosivuilta.

Tapahtumat

• Vaasan yliopiston sisätiloissa järjestettäviin yleisötilaisuuksiin, kuten väitöstilaisuuksiin, saa osallistua korkeintaan 10 henkilöä 31.1. asti. Tämän ajankohdan jälkeen tilaisuuksien henkilömäärän määrittää AVI:n antamat uudet määräykset.
  • Kaikilta ulkopuolisilta vierailta sekä kaikissa yliopiston sisätiloissa järjestettävissä yleisötilaisuuksissa, kuten väitöstilaisuuksissa, edellytetään koronapassia yli 16-vuotiailta ulkopuolisilta osallistujilta. Ohjeistus ei koske yliopiston omaa henkilökuntaa eikä opiskelijoita.

Yliopisto seuraa toiminnassaan kansallisia ohjeita, Pohjanmaan hyvinvointialueen suosituksia ja Länsi-Suomen aluehallintoviraston määräyksiä. Kriisinhallintaryhmä linjaa yliopiston toimenpiteet perustuen valtioneuvoston periaatepäätökseen ja muiden viranomaisten tilannearvioihin.

Ajantasainen ja päivittyvä tieto julkaistaan opiskelijoiden koronasivustolla.

Katso myös koronaohjeistus Pohjanmaan hyvinvointialueen verkkosivuilta, jossa on tärkeää tietoa muun muassa koronavirustestauksen paikasta ja rokotuksista.

Nähdään kampuksella!