Yksityisen turvallisuusalan historia -teos tuo näkyväksi alan kehityksen

Jyri Paasosen Yksityisen turvallisuusalan historia -teos
Vaasan yliopiston turvallisuusalan tutkija Jyri Paasosen uutuusteos Yksityisen turvallisuusalan historia julkaistiin Finnish Security Awardsissa 3.11.2021.

– Työskennellessäni erilaisissa turvallisuusalan työtehtävissä ja tutkijana mielessäni alkoi hautua viimeisen 10 vuoden aikana idea kirjasta. Turvallisuusmuseon kannatusyhdistyksen järjestämissä seminaarissa kuulin pitkän linjan ammattilaisten kiehtovia tarinoita vuosikymmenien varrelta. Siten heräsi ajatus siitä, että olisi tärkeää koota yksiin kansiin alan kotimainen historia ja sen keskeiset henkilöt, kertoo Jyri Paasonen.

Yksityisestä turvallisuusalasta on tullut yhä näkyvämpi ja merkittävämpi toimija nyky-yhteiskunnassa. Yksityisen turvallisuusalan historia -teoksessa Paasonen kokoaa kokonaisvaltaisen kuvan yksityisen turvallisuusalan kehityksestä. Teoksessa tarkastellaan alan alkutaipaleita aina 1800-luvulta lähtien Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Suomessa. Kirjaan on haastateltu suomalaisen turvallisuusalan kehittäjiä.

Paasonen, Jyri (2021) Yksityisen turvallisuusalan historia

Jyri Paasonen, Vaasan yliopisto, puh. +358294498356, jyri.paasonen(@)uwasa.fi