Wapice tukee Vaasan yliopiston toimintaa 15 000 eurolla

Pasi Tuominen, Harry Linnarinne ja Jari Kuusisto juttelevat kampuksella.
Ohjelmistoyritys Wapice Oy osallistuu Vaasan yliopiston vastinrahalliseen varainhankintakampanjaan ja lahjoittaa 15 000 euroa tekniikan tutkimus- ja koulutusalalle.

– Vaasan yliopisto tekee hienoa tutkimus- ja opetustyötä energian siirto- ja tuotantojärjestelmien digitalisoinnissa, nämä teemat ovat tärkeitä Wapicelle ja Wapicen asiakkaille, toteaa toimitusjohtaja Pasi Tuominen.

– Yliopiston rooli korkean teknologian vientivetoiselle alueelle ja globaalisti toimivalle yrityskentälle on erittäin tärkeä. Merkittävä osa Wapicenkin myyntiä menee vientiin joko suoraan tai epäsuorasti, Tuominen jatkaa.

Yliopisto pitää suuressa arvossa pitkäaikaisen kumppaninsa Wapicen lahjoitusta.

– Yhdessä voimme edistää digitalisaation kehitystä ja ratkaista globaaleja haasteita, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Lisätietoja:

Jari Kuusisto, rehtori, Vaasan yliopisto, puh. 029 449 8291
Pasi Tuominen, toimitusjohtaja, Wapice Oy, puh. 010 277 5100

Tietolaatikko

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on saada kerättyä 5-7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Varainhankintakampanjassa jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa vastinrahaa yliopistolle jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.