Vaasan yliopiston varainhankintakampanja vauhtiin

Varainhankinta
Vaasan yliopisto on käynnistänyt uuden varainhankintakampanjan, jonka tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Vaasan yliopisto vastaa suuriin globaaleihin haasteisiin tuottamalla merkityksellistä ja vaikuttavaa tutkimusta muun muassa ilmastonmuutokseen, aluekehitykseen, tulevaisuuden työhön, talousjärjestelmien tulevaisuuteen sekä kommunikaatioon liittyen. Yliopisto ei voi kuitenkaan ratkoa haasteita yksin vaan kutsuu kaikki liittymään kampanjaan, jotta voimme luoda kestävämmän tulevaisuuden ja paremman elämän meille ja tuleville sukupolville. Varainhankinta tukee Vaasan yliopiston strategian Pathways to success toteutusta ja siksi myös kampanjan viestintä on tehty strategian mukaiseksi.

– Haluamme vahvistaa yhteisöämme ja rakentaa entistä vahvempia pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia lahjoittajien kanssa. Lahjoitusvaroilla tuemme akateemisia yksiköitämme, monitieteisiä tutkimusalustojamme, uudistuvaa modernia ja hiilineutraalia kampustamme sekä innovaatiotoimintaamme, sanoo Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto.

Tähän mennessä merkittävimpiä lahjoituksia Vaasan yliopiston varainhankintakampanjaan ovat tehneet Teknologiateollisuus ry 100 000 eurolla ja joukko paikallisosuuspankkeja yhteensä noin 20 000 eurolla.

Varainhankinnan kampanjaan voi tutustua verkkosivuilla, ja siellä voi tehdä myös helposti lahjoituksen https://www.uwasa.fi/fi/varainhankinta

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291