Vaasan yliopiston rehtoriksi hakenut 14 henkilöä – suorarekrytointi vielä käynnissä

Kuva kesäisestä kampuksesta.
Vaasan yliopisto hakee uutta rehtoria tammikuussa 2023 alkavalle kaudelle. Yliopiston hallitus valitsee rehtorin enintään viiden vuoden määräajaksi. Rehtorin tehtävään on määräaikaan 1. toukokuuta mennessä jättänyt hakemuksen 14 henkilöä.

Rehtoria etsitään julkisen haun ohella myös suorahaulla. Kaikki tehtävästä kiinnostuneet tiedetään vasta, kun yliopiston hallituksen asettama työryhmä on ollut yhteydessä henkilöihin ja päättänyt haastatteluun kutsuttavista. Suorahakua hoitaa rekrytointitoimisto Mercuri Urval.

Julkisen hakemuksen jättäneet henkilöt (aakkosjärjestyksessä):

Saleem Basha
Abdullahi Basro
Marko Hakovirta
Mari Hatavara
Muhammad Javed
Mika-Petri Laakkonen
Harry Linnarinne
Georg Macher
Timo Mantere
Minna Martikainen
Sakari Palko
V.J.K. Kishor Sonti
Petri Uusikylä
Omar Veledar

Rehtori johtaa yliopiston toimintaa ja henkilöstöä sekä vastaa yliopiston tuloksellisesta, taloudellisesta ja tehokkaasta johtamisesta yliopiston strategisten suuntaviivojen mukaisesti. Rehtorilta vaaditaan muun muassa tohtorin tutkinto ja akateemista kokemusta, kokemusta henkilöstön hyvinvoinnin ja toimintakulttuurin kehittämisestä, näyttöjä kansallisesta ja kansainvälisestä yhteistyöstä sekä käytännössä osoitettu tuloksellinen johtamistaito.