Vaasan yliopisto on mukana eurooppalaisessa EUNICE-yliopistossa – erilaisia mahdollisuuksia opiskelijoille

Opiskelijat kampuksella nurmikolla.

Vaasan yliopisto on osa eurooppalaista EUNICE-yliopistoa, johon kuuluvat meidän lisäksi kuusi muuta korkeakoulua: puolalainen Poznan University of Technology (PUT), saksalainen Brandenburg University of Technology Cottbus- Senftenberg (BTU), espanjalainen University of Cantabria (UC), belgialainen University of Mons (UMONS), italialainen University of Catania (UNICT) ja ranskalainen Polytechnic University of Hauts-de-France (UPHF).

EUNICE tarjoaa opiskelijoille monia mahdollisuuksia kansainvälistymiseen. Keväällä 2022 Vaasan yliopiston opiskelijat voivat ottaa opintojaksoja muiden EUNICE-yliopistojen opintotarjonnasta. Tarkempia tietoja kursseista löydät EUNICE-yliopiston omilta sivuilta, jossa kurssitarjonta julkaistaan lähiaikoina. Tulevaisuudessa opiskelijoilla on mahdollisuus hakeutua kansainväliseen harjoitteluun partnerimaihin tai kansainväliseen vaihtoon partneriyliopistoihin.

Syksyn tapahtumat: EUNICE Weeks ja Alliance Games

Jo syksyllä 2021 on mahdollisuus osallistua EUNICE-yliopiston toimintaan eri tapahtumissa. 13.-22. lokakuuta järjestetään EUNICE Weeks, joka on avoin virtuaalinen tapahtuma kaikille kiinnostuneille. Ohjelmassa on mm. European Mobility Forum opiskelijoille, erilaisia webinaareja digitaalisesta Euroopasta, EU:sta jokapäiväisessä elämässä ja kestävästä kehityksestä.

Opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua EUNICE Alliance Gameseihin, jossa lajeina ovat e-shakki ja FIFA. Kaikki EUNICE-partneriyliopistot kokoavat omat joukkueensa. Finaalit käydään EUNICE Weeksien aikaan 11.-22.10.2021. Alliance Gameseissa palkintona voittajatiimille on kolmen päivän matka yhteen EUNICE-maista. Oletko kiinnostunut osallistumaan? Ilmoittaudu mukaan tästä viimeistään 27.9.2021.

Lisätietoja:

Tutustu Vaasan yliopiston EUNICE-sivuihin