Vaasan Jaakoon Säätiöltä 10 000 euroa yliopistolle

Lahjakirjan otti vastaan yliopiston tutkimuksesta vastaava vararehtori Minna Martikainen säätiön puheenjohtajalta Seppo Nurmelta (vas.) ja asiamies Martti Koskelta (oik.)
Vaasan Jaakoon Säätiö osallistuu Vaasan yliopiston varainhankintaan lahjoittamalla 10 000 euroa.

– Meillä on vakaa usko siihen, että osallistuminen yliopiston varainhankintakampanjaan tukee osaltaan kaikkien pohjalaisten ja erityisesti alueen yritystoiminnan menestymisen edellytyksiä, sanoo säätiön puheenjohtaja Seppo Nurmi.

Vaasan Jaakoon Säätiö vaalii nimihenkilönsä Vaasan Jaakoon eli päätoimittaja, kirjailija ja valtiopäivämies Jaakko Oskari Ikolan henkistä perintöä tukemalla laaja-alaisesti kulttuuria ja tiedettä sekä lahjakkaita nuoria tekijöitä.

Vaasan yliopiston vararehtori Minna Martikainen kiittää Vaasan Jaakoon Säätiötä lahjoituksesta. Varainhankintakampanja Pathways to success on rakennettu tukemaan nykyistä yliopiston strategiaa, jonka tavoitteena on tehdä Vaasan yliopistosta kansainvälisesti tunnettu tiedeyliopisto vuoteen 2030 mennessä.

– Toisin sanoen koulutamme tulevaisuuden tekijöitä ja toisaalta teemme merkityksellistä tutkimusta, jolla voidaan vastata globaaleihin haasteisiin, Martikainen kertoo.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Yhteystiedot

Vararehtori Minna Martikainen, p. +358 29 449 8611, minna.martikainen(@)uwasa.fi