Vaasan Aktiasäätiöltä 75 000 euroa Vaasan yliopistolle

Kampus ilmakuva
Vaasan Aktiasäätiö lahjoittaa Vaasan yliopistolle 75 000 euroa.

– Vaasan yliopisto on Vaasan Aktiasäätiölle erittäin tärkeä kumppani. Uskomme, että paras keino kehittää Vaasaa ja alueen kansainvälistä kilpailukykyä on korkealaatuinen sekä vaikuttava tutkimus ja koulutus, sanoo asiamies Ralf Bäckström.

Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto kiittää Vaasan Aktiasäätiötä lahjoituksesta.

– Lahjoitus on vahva osoitus Aktiasäätiön luottamuksesta työhömme kestävämmän tulevaisuuden luomiseksi. Vaasan Aktiasäätiö on ollut vuosien ajan yliopistomme koulutuksen ja tutkimuksen aktiivinen tukija. Tällaiset pitkäaikaiset strategiset kumppanuudet ovat meille hyvin tärkeitä.

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.

Lisätietoja:
Vaasan Aktiasäätiön asiamies Ralf Bäckström, p. 050 591 9935, vaasa@aktiasaatiot.fi
Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto, p. 029 449 8291, jari.kuusisto@uwasa.fi