Uusi lukuvuosi käynnistyy avoimessa yliopistossa – ilmoittautuminen opintoihin alkaa

Opiskelijoita ja henkilökuntaa kampuksella
Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston syksyn 2021 sekä tammikuussa 2022 alkaviin opintoihin käynnistyy tiistaina 10.8.2021 klo 10. Kiinnostuneille pidetään verkossa informaatiotilaisuudet avoimen yliopiston opinnoista torstaina 19. elokuuta ja avoimen yliopiston väyläopinnoista torstaina 26. elokuuta klo 17 alkaen.

Vaasan yliopiston tutkintovaatimusten mukaisia opintoja on mahdollista opiskella yksittäisinä opintojaksoina. Tarjolla on monipuolisesti opintoja kauppatieteistä, erityisesti johtamisen, markkinoinnin, laskentatoimen ja talousoikeuden oppiaineissa ja lisäksi hallintotieteissä, tekniikassa sekä kielissä ja viestinnässä. Lisäksi päiväopetukseen integroituja opintojaksoja on tuotu lisää mukaan avoimen yliopiston tarjontaan. Luennot järjestetään näillä opintojaksoilla yhdessä tutkinto-opiskelijoiden kanssa.

Avoimen yliopiston opinnot toteutetaan pääosin verkko-opintoina. Opiskelu on mahdollista kaikille, sillä koulutustaustaan tai ikään liittyviä rajoituksia ei ole. Avoin yliopisto sopii kaikille, jotka haluavat tutustua yliopisto-opiskeluun ja eri opintomahdollisuuksiin, viettää välivuotta, päivittää ammattitaitoaan tai kohentaa yleissivistystään. Avoimen yliopiston opinnot ovat myös yksi reitti hakea tutkinto-opiskelijaksi yliopistoon avoimen väylän kautta. Avoin yliopisto auttaa opiskelijaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman teossa.

Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opintoja voi Vaasan lisäksi opiskella yhteistyöoppilaitoksissa ympäri Suomea. Koko opintotarjontaan voi tutustua Vaasan avoimen yliopiston verkkosivuilla www.uwasa.fi/avoin/opintotarjonta.

Järjestämme opinnoistamme kiinnostuneille syksyllä 2021 myös infotilaisuuksia. Kannattaakin tulla kuulolle, mikäli avoimen yliopiston opinnot tai tutkintotavoitteinen opiskelu kiinnostaa!

Lisätietoja:

Opintopäällikkö Kristiina Pulakka