Suomen Ekonomit ry lahjoittaa 130 000 euroa Vaasan yliopistolle

ilmakuva kampuksesta
Lahjoitus kohdennetaan kauppatieteelliselle alalle, ja lahjoitussumma perustuu kauppatieteiden maisteriksi valmistuneiden määrään.

– Kauppatieteet ovat avainasemassa, kun ratkotaan vaikkapa ilmastonmuutokseen liittyviä ongelmia. Kauppatieteiden osaajat tarjoavat avaimia monien kriisien ratkaisuihin niin Suomessa kuin globaalisti. Kauppatieteiden opiskelijat ovat tulevaisuuden voimavara, sanoo Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari.

Vaasan yliopiston rehtori Jari Kuusisto kiittää Suomen Ekonomeja lahjoituksesta.

– Suomen Ekonomit on ollut merkittävä kauppatieteellisen alan yhteistyökumppani Vaasan yliopistolle jo pitkään. Järjestö on myös osallistunut varainhankintakampanjaamme aiempinakin vuosina. Toivomme yhteistyön jatkuvan tiiviinä myös tulevaisuudessa.

Suomen Ekonomit ry on kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittaneiden ja alan opiskelijoiden palvelu- ja etujärjestö, johon kuuluu 57 000 jäsentä.

Lisätietoja:
Rehtori Jari Kuusisto, Vaasan yliopisto, jari.kuusisto@uwasa.fi, puh. 029 449 8291
Koulutuspolitiikan erityisasiantuntija, Mika Parkkari, Suomen Ekonomit, mika.parkkari@ekonomit.fi, puh. 040 080 2145

Tietolaatikko

Vaasan yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 5−7 miljoonaa euroa yksityistä rahoitusta valtion vastinrahaohjelmaan. Jokainen lahjoitettu euro enintään 11 miljoonaan euroon saakka voi tuottaa valtion vastinrahaa jopa 2,5 euroa. Tärkeänä varainhankintakampanjan tavoitteena on myös rakentaa pitkäaikaisia strategisia kumppanuuksia.