Peppi-ohjeita avoimen yliopiston opiskelijoille

Peppi opiskelijan työpöytänäkymä
Vaasan yliopistossa on siirrytty Peppi-opiskelijatietojärjestelmän käyttöön 15.11.2021. Olemme koonneet avoimen yliopiston opiskelijoille ohjeita Pepin Opiskelijan työpöydän käyttöön.

Vaasan yliopiston uusi opiskelijatietojärjestelmä Peppi on avattu ja opiskelijat pääsevät tarkastelemaan tietojaan Pepin Opiskelijan työpöy­dällä osoitteessa https://opiskelija.peppi.uwasa.fi. Jos olet ns. ”vanha” avoimen opiskelija eli sinulla oli opiskeluoikeus jollekin avoimen yliopiston opintojaksolle jo WebOodin puolella, pääset kirjautumaan myös Peppiin avoimen yliopiston vanhalla tutulla la-alkuisella käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. (Tutkinto-opiskelijat kirjautuvat omalla tutkinto­puolen käyttäjätunnuksellaan.)

Pepin Opiskelijan työpöydällä pääset tarkastelemaan omia suorituksiasi, lataamaan sähköisesti allekirjoite­tun opintosuoritusotteen, antamaan palautetta opintojaksojen toteutuksista ja päivittämään yhteystietojasi. HUOM! Suoritukset eivät enää nouse Moodleen eli voit tarkastella niitä vain Opiskelijan työpöydällä.

Tutustu avoimen yliopiston opiskelijan Peppi-ohjeisiin verkkosivuillamme.

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Jos sisäänkirjautuminen ei onnistu, älä huolestu. Osa avoimen yliopiston käyttäjätunnuksista ei jostain syystä vielä toimi Peppi-järjestelmässä, mutta asiaa selvitellään parhaillaan ja kaikki käyttäjätunnukset saataneen toimimaan ihan lähiaikoina. Voit olla myös suoraan yhteydessä Vaasan yliopiston Peppi-tukeen osoitteessa peppi(at)uwasa.fi.

Mikäli taas opiskeluoikeutesi alkaa vasta 1.1.2022 alkaen, etkä ole vielä aktivoinut käyttäjätunnustasi, on se aktivoitavissa viimeistään tammikuun alussa 2022.

Ilmoittautuminen avoimen yliopiston opintoihin avataan uudessa ilmoittautumisjärjestelmässä joulukuun 2021 puolivälissä

Huomaathan, että avoimen yliopiston toteutuksille ei ilmoittauduta Pepin Opiskelijan työpöydän kautta, vaan ilmoittautuminen tapahtuu joulukuun 2021 puolivälissä avautuvan uuden avoimen yliopiston ilmoittautumispalvelun kautta. Avoimen opiskelijapalveluiden väki siirtää tiedot ilmoittautumispalvelusta Peppiin ja lisää opiskelijat samalla toteutuksille. Ethän siis käytä Opiskelijan työpöydän Ilmoittaudu opintojaksolle –toimintoa ilmoittautumisiin, sillä sen kautta tehdyt ilmoittautumiset joudutaan valitettavasti hylkäämään.

Ainoana poikkeuksena on tutkinto-opiskelijoille (ensisijaisesti muille kuin kauppatieteilijöille) tarkoitetut maksuttomat paikat tietyillä toteutuksilla, joihin ilmoittautuminen tapahtuu Pepin Opiskelijan työpöydällä. Tästä on tulossa tutkinto-opiskelijoille vielä erillinen ohjeistus.

Myös avoimen yliopiston ilmoittautumispalvelun avaamisesta lähetämme opiskelijoillemme tarkempaa tietoa joulukuun alkupuolella.

Peppiin liittyvissä ongelmissa ja kysymyksissä voit ottaa yhteyttä joko suoraan Vaasan yliopistoon Peppi-tu­keen peppi(at)uwasa.fi tai avoimen yliopiston opiskelijapalveluihin (avoinyo(at)uwasa.fi tai 029 449 8004).

Tilaa uutiskirje ja ryhdy seuraamaan avoimen yliopiston somekanavia, niin pysyt kärryillä muutoksista ja ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje täältä.

Avoin yliopisto Facebookissa