Paluu kampukselle terveysturvallisesti 11.10. lähtien

Vaasan yliopiston marmoriportti
Vaasan yliopiston koronavirusohjeistusta on päivitetty muun muassa kasvomaskien ja turvavälien osalta. Uudet ohjeistukset ovat voimassa 11. lokakuuta lähtien.

Kannustamme opiskelijoita ja henkilöstöä hankkimaan suositusten mukaiset rokotukset. Yliopisto valmistautuu luopumaan kaikista rajoituksista vuoden vaihteessa.

Kasvomaskit ja turvallisuusvälit

Suosittelemme taukojen porrastusta ja kasvomaskin käyttöä alueellisen sairaanhoitopiirin suosituksen mukaisesti. Maskin käyttösuositus on voimassa lokakuun loppuun saakka. Kahden metrin turvavälivaatimuksesta kampuksella luovutaan.

Opetuksen jär­jes­te­lyt

Opetusta voidaan lisätä kampuksen tiloissa 11. lokakuuta alkaen, mikäli se on opetuksen toteutuksen kannalta tarkoituksenmukaista ja mahdollista. Suuret massaluennot voidaan järjestää etäyhteyksin, mutta pienryhmätyöskentelyä toivotaan lisättävän kampuksella. Opetusta voidaan järjestää myös tarvittaessa hybridisti (osa opiskelijoista on kampuksella ja osa osallistuu etänä).

Alle 100 henkilömäärän tiloissa ei ole rajoituksia. Yli 100 henkilömäärän ylittävissä tiloissa osallistujamääräksi suositellaan korkeintaan 75 % tilan enimmäishenkilömäärästä.

Tavoitteena on, että normaalit opetuksen järjestelyt alkavat 1. tammikuuta 2022.

Tapahtumat

Kampuksella voi järjestää tapahtumia 11. lokakuuta alkaen seuraavien periaatteiden mukaisesti:

• Tilaisuuden järjestäjä vastaa terveysturvallisuuskäytännöistä. Paikalle tullaan vain terveenä ja kasvomaskeja käytetään.
  • Sisätiloissa alle 100 henkilömäärän tiloissa ei ole rajoituksia. Yli 100 henkilömäärän ylittävissä tiloissa tilaisuuden osallistujamääräksi suositellaan korkeintaan 75 % tilan enimmäishenkilömäärästä.
  • Ulkoalueilla järjestettävät tilaisuudet toteutetaan voimassa olevien viranomaissuositusten ja -määräysten mukaisesti

Päivitämme tarvittaessa koronavirusohjeistuksia viranomaisten antamien ohjeiden ja suositusten mukaisesti varmistaaksemme opiskelijoiden ja henkilöstön turvallisuuden sekä toiminnan jatkuvuuden. Mikäli epidemiatilanne muuttuu, ohjeita voidaan joutua muuttamaan ja jo suunniteltuja tilaisuuksia perumaan.

Tutustu kokonaisuudessaan kampukselle paluun ohjeistukseen.

Nähdään kampuksella!