Ministeri Antti Kurvinen vieraana Vaasan yliopistossa

Antti Kurvinen ja Jari Kuusisto
Tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen vieraili 13. elokuuta Vaasan yliopistolla rehtori Jari Kuusiston vieraana.

– Keskustelimme ajankohtaisista tutkimus- ja koulutusteemoista, kertoo rehtori Kuusisto.

Kuusisto muistutti ministerille, että Vaasan yliopistolla on vahva profiili kauppatieteissä, tekniikassa, hallintotieteissä ja viestinnässä.

– Yliopiston vahva profilointi tukee menestyksekästä yhteistyötä alueen energiateknologiakeskittymän kanssa ja laajemminkin yritysten ja yhteisöjen kanssa.

Ministeri Kurvisen mukaan Vaasa ja Vaasan yliopisto ovat kehittyneet vahvasti viimeisten vuosien aikana. Molempien strategiset linjaukset ovat olleet onnistuneita ja menestyksen perustana.

Ministeri toivoo tiivistä yhteydenpitoa ja avointa keskustelua korkeakoulujen kanssa.

– Siksikin tälläiset tapaamiset ovat hyvin arvokkaita kaikille osapuolille.

Kampusvierailun lisäksi ministeri Kurvinen osallistuu perjantaina  Wasa Future Festivalin kulttuurin tulevaisuutta koskevaan keskusteluun sekä vierailee Wärtsilän teknologiakeskuksessa ja Kuntsin modernin taiteen museossa.