Lapset lähtivät energian jäljille lokakuussa!

Energian jäljillä tapahtuman kuva
Vaasan yliopiston LUMA-keskus Pohjanmaa järjesti lokakuun alussa tapahtuman Energian jäljillä. Tapahtumassa päiväkoti-ikäiset lapset saivat tutkittavakseen energiaan liittyviä kysymyksiä: mitä energia on, mistä energiaa tulee ja mihin energia kuluu.

Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna poikkeuksellisesti etätapahtumana. Mukaan ilmoittautuneet päiväkodit saivat omiin ryhmiinsä tehtäväpussukat, joissa oli monenlaista tehtävää liittyen energiaan. Tehtävien äärelle lapset johdatti Joule-nalle, jolla oli monta asiaa opittavana energiasta.Tehtäväpussukoita ja tehtäviä sponsoroivat Westenergy ja Stormossen, jotka olivat tapahtuman yhteistyökumppaneita.

Palaute tapahtumasta oli positiivista! Palautteesta innostuneena Vaasan yliopiston LUMA-keskus Pohjanmaan tavoitteena onkin kehittää tehtävistä lainattava paketti SAGA-tiedeluokkaan Technobothnialle ja varmistaa näin kaikille vaasalaisille päiväkodeille mahdollisuus lähteä energian jäljille!