Kohdataanhan kamerat auki

Kohdataanhan kamerat auki - Let’s meet with our cameras turned on
Syyslukukauden alussa koko yliopistoyhteisöä kannustetaan kiinnittämään erityistä huomioita toistemme kohtaamisiin ja entistä parempaan vuorovaikutukseen.

Viime keväisen Kamerat auki -tempauksen jatkoksi yliopistossa on koostettu Zoom-netiketti etäopetustilanteiden ja muiden etätapaamisten tueksi. Yliopiston henkilökuntaa – etenkin opettajia – on kannustettu ottamaan netiketti huomioon luennoilla ja muissa etätapaamisissa.

Netiketin tarkoituksena on mahdollistaa toimiva ja turvallinen etäopiskelutilanne sekä kannustaa aktiivisuuteen myös etäopinnoissa. Netiketti toimii hyvänä tukena myös ryhmätöiden tekemisessä ja muissa vapaamuotoisemmissa etätapaamisissa.

Ylioppilaskunta kannustaa kameroiden auki pitämiseen myös omalla some-tempauksellaan.

Olethan huomannut, että aiheesta on keskusteltu vilkkaasti myös jo keväällä YLE:n uutisissa: Paranisiko etäopetus, jos opiskelijat avaisivat kamerat?

Eniten reaktioita tällä viikolla