Jäitkö ilman opiskelupaikkaa? Avoin yliopisto tarjoaa monia mahdollisuuksia!

Poika katsoo merelle päin
Jos tutkinto-opiskelijan paikka jäi vielä kevään 2021 haussa haaveeksi, kannattaa tutustua myös avoimen yliopiston moniin opiskelumahdollisuuksiin!

Avoimen yliopiston kautta voit opiskella tutkintoihin kuuluvia opintojaksoja. Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa tarjolla onkin laaja kattaus kauppa-, hallinto- ja viestintätieteiden sekä tekniikan opintoja. Lisäksi voit suorittaa tutkintoihin kuuluvia kieli- ja menetelmäopintoja. Voit opiskella yksittäisiä opintojaksoja tai tähdätä vaikka tutkintoon saakka!

Gateway-väylien kautta tutkinto-opiskelijaksi

Jos sinulla ei ole taustalla aikaisempaa korkeakoulututkintoa tai aikaisempia korkeakouluopintoja (opintoja avoimessa yliopistossa tai avoimessa amk:ssa), Vaasan yliopiston avoimen yliopiston Gateway-väylät ovat loistava mahdollisuus päästä tutkinto-opiskelijaksi.

Kauppatieteiden Vaasa Gateway -väylään mukaan pääsevät opiskelijat saavat tutkinto-opiskelijan paikan suoritettuaan vaaditut 60 opintopistettä 15.6.2022 mennessä vähintään opintopisteillä painotetulla keskiarvolla 3. Vaasa Gateway-väylän kautta mahdollisia opintosuuntia ovat johtaminen ja organisaatiot, markkinointi, kansainvälinen  liiketoiminta, digitaalinen markkinointi sekä talousoikeus.

Haku Vaasa Gateway-väylään avautuu tiistaina 3.8.2021 klo 10.00. Lue lisää ja hae mukaan!

Tekniikan Gateway on puolestaan väylä automaation ja tietotekniikan opintosuuntaan. Tähän ensimmäistä kertaa avattavaan väylään mukaan pääsevät opiskelijat suorittavat ennalta määritellyt 20 op automaation ja tietotekniikan kandidaattivaiheen opintoja. Opiskelijat saavat tutkinto-opiskelijan paikan, mikäli suorittavat vaaditut 20 opintopistettä 15.6.2022 mennessä vähintään opintopisteillä painotetulla keskiarvolla 3.

Myös Tekniikan Gateway-väylän haku avataan tiistaina 3.8.2021 klo 10.00. Tutustu väylään ja hae!

Joustavamman etenemistahdin "perinteinen" avoimen väylä

Jos sinulla on jo taustalla korkeakouluopintoja tai -tutkinto, niin perinteinen avoimen yliopiston väylä voi olla sinulle sopiva vaihtoehto. Avoimen väylän kautta opiskelija suorittaa väylästä riippuen 50-60 opintopistettä yliopisto-opintoja. Pääpaino on haettavan opintosuunnan mukaisilla opinnoilla, minkä lisäksi väylien valintaperusteissa voidaan edellyttää kieli- ja menetelmäopintoja tai muita opintoja. Myös ns. Inttiväylä kuuluu osaksi avoimen väylän hakua Vaasan yliopistossa.

Tutustu myös muihin väylävaihtoehtoihimme!

Tutustu opintotarjontaamme ja ilmoittaudu mukaan!

Koko opintotarjontamme löydät hakukoneestamme. Voit etsiä tietyn alan tai opintosuunnan opintoja sekä Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omasta että yhteistyöoppilaitostemme tarjonnasta.

Ilmoittautuminen syksyllä 2021 sekä tammikuussa 2022 alkaviin opintoihin alkaa 10.8.2021 klo 10.00 ja päättyy 14.10.2021 klo 16.15. Kevään 2022 opintojen ilmoittautumisaikataulu ilmoitetaan myöhemmin syksyllä.

Järjestämme opinnoistamme kiinnostuneille syksyllä 2021 myös infotilaisuuksia. Kannattaakin tulla kuulolle, mikäli avoimen yliopiston opinnot tai tutkintotavoitteinen opiskelu kiinnostaa!