Ilmoittautuminen syyslukukauden opintoihin on päättynyt – vinkkejä ilmoittautumiskatkon ajalle

Marmoriportin takaa paistaa aurinko
Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston syyslukukauden 2021 opintoihin on nyt päättynyt. Yliopistossa siirrytään uuden opiskelijatietojärjestelmän ja samalla myös ilmoittautumisjärjestelmän käyttöön, minkä vuoksi ILPA-ilmoittautumispalvelu poistuu käytöstä ja ilmoittautumisiin tulee katkos. Kevätlukukauden 2022 opintoihin ilmoittautuminen avataan uudessa järjestelmässä joulu-tammikuussa.

Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa käytössä ollut ILPA-ilmoittautumispalvelu poistuu käytöstä, kun yliopistossa siirrytään uuden opiskelijatietojärjestelmän käyttöön marraskuun puolivälissä. Opintotietojärjestelmä WebOodin käyttö päättyy 21.10.2021 klo 16, ja tästä alkaa reilun kolmen viikon mittainen opintotietojärjestelmien käyttökatko. Käyttökatkon aikana opiskelijoiden henkilötiedot, suoritukset sekä ajankohtaiset kurssi-ilmoittautumiset siirretään Peppiin. Lue täältä käyttökatkosta aiheutuvat muutokset suoritusten kirjaamiseen ja opintosuoritusotteiden tilaamiseen.

Vinkit ilmoittautumiskatkon ajalle

Kevätlukukauden 2022 opintoihimme pääset ilmoittautumaan joulu-tammikuussa, kun uusi ilmoittautumisjärjestelmä on käytössä. Tiedotamme verkkosivujemme sekä sosiaalisen median kanavien kautta tarkemman ilmoittautumispäivämäärän varmistumisesta. Ilmoittautumiskatkon aikana voit kuitenkin suunnitella tulevia kevätlukukauden opintoja, tässä muutamia vinkkejä:

• Tutustu opintotarjontaamme. Huomaathan että opintojamme voit suorittaa sekä Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omina toteutuksina että yhteistyökumppaneidemme kautta. Esimerkiksi jotkin sellaiset opintojaksot, jotka ovat jo syksyllä -21 menneet Vaasan avoimen omassa tarjonnassa, voivatkin olla yhteistyöoppilaitoksissa tarjolla keväällä -22. Tarkista hinta- ja toteutustiedot aina järjestäjän omilta verkkosivuilta.

• Osa syksyllä 2021 käynnistyneistä opintojaksoista voi olla ns. ”nonstop”-tyyppisiä opintoja, jolloin niille ilmoittautuminen on mahdollista jälleen kevätlukukauden puolella, mikäli opintojaksolla muutoin on tilaa. Päivitämme hakukoneeseemme alkamislukukaudeksi ”Kevät 2022” kaikkien tällaisten opintojaksojen kohdalle – tiedot lisätään ennen kevätlukukauden ilmoittautumisen käynnistymistä.

• Ole yhteydessä opintoneuvontaan, niin voimme tehdä kanssasi opintosuunnitelman kevään 2022 opintoihin. Erityisesti, jos tavoitteenasi on tutkinto, kannattaa sopia opintoneuvojiemme kanssa neuvonta-aika.

• Tilaa uutiskirjeemme ja seuraa sosiaalisen median kanaviamme – näin saat ajantasaiset uutiset aina ensimmäisten joukossa!

Opiskelijapalvelut ja opintoneuvonta auttavat opintojen kaikissa vaiheissa – myös ilmoittautumiskatkon aikana! Koko henkilökuntamme yhteystiedot löydät täältä.

Eniten reaktioita tällä viikolla