Ilmoittautuminen kevätlukukauden 2022 opintoihin alkaa 15.12.2021 klo 10

Opiskelijoita portaikossa
Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omiin kevätlukukauden 2022 toteutuksiin avataan keskiviikkona 15.12.2021 klo 10. Olemme koonneet ohjeita ilmoittautumisen tueksi, joten nyt kannattaakin poimia vinkit talteen ja ilmoittautua mukaan kevään opintoihimme!

Vaasan yliopiston avoimessa yliopistossa otetaan käyttöön uusi ilmoittautumisjärjestelmä, jonka kautta opiskelijat pääsevät ilmoittautumaan kaikkiin avoimen yliopiston omiin kevätlukukauden 2022 toteutuksiin 15.12.2021 klo 10 alkaen. Ilmoittautua voit vaikka heti kaikkiin sinua kiinnostaviin kevätlukukauden 2022 opintoihin, opintotarjonnan löydät kätevästi suoraan hakukoneestamme.

Ilmoittautuminen kaikkiin Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omiin toteutuksiin on koko kevään ajan tarjolla huippuedullisesti hintaan 10 €/opintopiste!

Yhteistyöoppilaitosten opiskelijat ja tutkinto-opiskelijat

Ilmoittautuminen avataan tässä ensi vaiheessa nyt vain avoimen yliopiston omiin toteutuksiin. Toisen vaiheen ilmoittautuminen yhteistyöoppilaitosten toteutuksille avataan puolestaan vaiheittain ja ilmoittautuminen niille ohjeistetaan aina ko. opintojakson toteutuksen alkaessa yhteistyöoppilaitoksista, joista opiskelija saa suoralinkin aina kyseisen toteutuksen ilmoittautumiseen. Ilmoittautumisesta tutkinto-opiskelijoiden maksuttomille avoimen toteutuksille on samoin tulossa erillinen ohje ihan lähiaikoina ja ilmoittautumiset avautuvat eri aikoihin.

Tutustu huolellisesti ohjeisiin ilmoittautumispalvelun käyttöön verkkosivuillamme

Ilmoittautuminen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omiin toteutuksiin avataan siis 15.12.2021 klo 10.  Olemme koonneet ilmoittautumisen tueksi ohjeet vaihe vaiheelta, joten kannattaa tutustua ilmoittautumisohjeisiin huolellisesti.

Jos olet ilmoittautunut aikaisemmin syksyllä 2021 ILPA-ilmoittautumispalvelun kautta jo jollekin tammikuussa 2022 alkavalle toteutukselle, ilmoittautumisesi on voimassa eikä sinun tarvitse tehdä ilmoittautumista uudelleen.

Ilmoittautumisohjeet avoimen yliopiston omiin toteutuksiin löydät täältä

Muistilista avoimen yliopiston omiin toteutuksiin ilmoittautuvalle:

• Tutustu tarkasti Opintopolun opintojaksokuvauksiin (hinta, aikataulut, suoritustavat ym.)
  • Ilmoittaudu Opintopolusta löytyvän suoran ilmoittautumislinkin kautta, tarvitset ilmoittautumiseen verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen
  • Tarkista, että olet valinnut ilmoittautumislomakkeelle oikean ilmoittautumistyypin ”Avoimen yliopiston opintoihin ilmoittautuminen” (Vaasan yliopiston avoimen yliopiston omat toteutukset)
  • Jos olet sopinut työnantajasi kanssa opintomaksun maksamisesta, lue ohjeet ilmoittautumisesta täältä ja valitse sen jälkeen ilmoittautumistyypiksi ”Työnantaja/Yhteistyöoppilaitos maksaa opinto-/palvelumaksun”.
  • Täytä lomake (* merkityt kohdat pakollisia), hyväksy maksu- ja peruutusehdot sekä lupa tietojen käsittelyyn ja Lähetä.

Mikä muuttuu uudessa ilmoittautumispalvelussa?

Verkkosivuillamme olevista ilmoittautumisohjeista löydät yksityiskohtaisemman ohjeistuksen vaihe vaiheelta tehtävään ilmoittautumiseen. Uutta on kuitenkin se, että hyväksytyn ilmoittautumisen jälkeen saat erillisessä viestissä maksulinkin, joka on voimassa 1 vuorokauden ajan (mikäli kyseessä on maksullinen toteutus, jonka maksat itse). HUOM! Ilmoittautumisesi on ehdollinen niin kauan, kunnes maksu on suoritettu Paytrailin kautta. Mikäli maksua ei suoriteta 1 vuorokauden kuluessa, ilmoittautumisesi hylätään ja vapautunutta paikkaa tarjotaan varasijalla odottavalle.

HUOM! Kaikki ilmoittautumispalvelusta lähetettävät viestit tulevat osoitteesta snd(at)postittaja.fi (lähettäjänä Vaasan yliopiston avoimen yliopiston ilmoittautumispalvelu). Viestit ovat automaattiviestejä, joten niihin ei voi vastata. Kannattaa myös tarkkailla sähköpostisi roskapostisuodatinta, mikäli hyväksytyn ilmoittautumisen jälkeen et löydä maksulinkkiä sähköpostistasi.

Opiskeluoikeuksien syntymisessä ja käyttäjätunnusten aktivoinnissa viivettä

Kun tarvittavat maksut on maksettu ja ilmoittautuminen on hyväksytty, avoimen yliopiston opiskelijapalveluiden väki siirtää ilmoittautumisesi Vaasan yliopiston Peppi-opiskelijatietojärjestelmään. Siirtoja tehdään päivittäin virka-aikojen puitteissa. Huomaathan siis, että opiskeluoikeuden syntymisessä on viivettä, varsinkin jos teet ilmoittautumisesi esim. ilta-aikaan, viikonloppuisin tai loma-aikoina.

Opiskeluoikeuden myöntämisen jälkeen pääset aktivoimaan käyttäjätunnuksesi (jos sinulla ei vielä ole voimassa olevaa tunnusta) uudessa käyttäjätunnusten aktivointipalvelussa. Tällä hetkellä (14.12.2021) aktivointipalvelu ei vielä ole käytössä. Tiedotamme erikseen, kun käyttäjätunnuksen aktivointi tai salasanan vaihto on mahdollista.

Mikäli sinulla on ilmoittautumiseen liittyviä kysymyksiä, voit olla yhteydessä Vaasan yliopiston avoimen yliopiston opiskelijapalveluihin.