Ilkka Yhtymältä lahjoitus Vaasan yliopistolle

Ilkka-Yhtymä Oyj on päättänyt tukea Vaasan yliopiston toimintaa 10 000 euron lahjoituksella.

Toimitusjohtaja Olli Pirhosen mukaan yliopiston kehittyminen ja hyvinvointi ovat välttämättömiä pohjalaismaakuntien hyvinvoinnin kannalta. Tutkittu tieto ja koulutustason nostaminen ovat kaiken kehityksen edellytys.

Vaasan yliopiston ja Ilkka-Yhtymän tavoitteiden välillä on sekä paikallisia Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan seutuun ja niiden kehittämiseen liittyviä että laajempia kansallisia yhteisiä intressejä.

- Maakuntalehtemme Ilkka-Pohjalainen on koko vaikutusalueemme Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan yhteinen media. Ilkka-Pohjalainen linjansa mukaisesti uskoo laadukkaaseen koulutukseen, sivistykseen ja osaamiseen. Vain tutkitun tiedon päälle voi rakentaa kestäviä ratkaisuja ja kestävän kehityksen. Tätä kehitystä haluamme olla edistämässä yhdessä Vaasan yliopiston kanssa, Ilkka-Yhtymän toimitusjohtaja Olli Pirhonen sanoo.

(Lähde: https://ilkkapohjalainen.fi/ilkka-yhtym%C3%A4lt%C3%A4-lahjoitus-vaasan-yliopistolle)