Avoimen yliopiston väylän haku on alkanut - poimi vinkit talteen!

Suurennuslasi
Haku Vaasan yliopiston tutkinto-opiskelijaksi avoimen yliopiston väylän kautta on alkanut 17.3.2021. Olemme koonneet muistilistan hakemisen tueksi, joten kannattaa poimia vinkit talteen. Lisäksi järjestämme vielä erillisen kysely- ja infotilaisuuden avoimen yliopiston väylän hausta kiinnostuneille.

Korkeakoulujen yhteishaun II hakuaika on 17.-31.3.2021. Tämä hakuaika koskee paitsi perustutkinto-ohjelmien yhteishakua, myös Vaasan pääkampuksen suomenkielisten maisteriohjelmien ja avoimen yliopiston väylän hakua. Mikäli tähtäät avoimen yliopiston väylän hakuun kevään 2021 haussa, muistathan nämä asiat:

• Hakuaika: Hakulomakkeet aukeavat 17.3.2021 klo 08.00 ja sulkeutuvat 31.3.2021 klo 15.00. Tämän jälkeen hakulomaketta ei enää voi täyttää. Muista tarkistaa, että olet valinnut hakulomakkeelle oikeat hakukohteet. Voit hakea samalla hakulomakkeella useampaan hakukohteeseen Vaasan yliopiston avoimen yliopiston väylässä.

• Liitteet: Tarkista kunkin hakukohteen vaaditut liitteet ja lataa ne hakemukselle 7.4.2021 klo 15.00 mennessä. Tarkista myös, missä muodossa liitteet pyydetään lataamaan. HUOM! Tänä keväänä 2021 pääsiäisen pyhät osuvat huhtikuun alkuun, joten varaathan tarpeeksi aikaa mahdollisten opintosuoritusotteiden tilaamiseen sekä muiden liitteiden kokoamiseen.

• Suoritusten täydentäminen: Tietyissä hakukohteissa voi olla mahdollista täydentää hakuperusteena olevia suorituksia vielä kevään ja kesän 2021 aikana – tarkista näiden osalta täsmälliset aikataulut Opintopolku.fi –sivuston hakukohteen tiedoista.

• Vaasan yliopiston opintosuoritusotteen tilaaminen: Mikäli sinulla on opinto-oikeusaikaa jäljellä, pääset Vaasan yliopiston tunnuksillasi lataamaan WebOodin kautta sähköisesti varmennetun opintosuoritusotteen itse. Mikäli opinto-oikeutesi on jo päättynyt, voit täyttää erillisen Webropol-lomakkeen ja tilata opintosuoritusotteen sähköpostiisi tai kotiosoitteeseesi. Ohjeet näihin molempiin vaihtoehtoihin löydät verkkosivuiltamme.

Järjestämme avoimen yliopiston väylän hausta kiinnostuneille myös kysely- ja infotilaisuuden tiistaina 23.3.2021 klo 17-18. Verkkoinfossa opintoneuvojamme Kristiina Pulakka ja Tiia Ahonen esittelevät Vaasan yliopiston eri väylävaihtoehtoja ja vastaavat opiskelijoiden kysymyksiin hakuun ja valintaperusteisiin liittyen. Voit tulla linjoille kuuntelemaan, vaikka avoimen yliopiston väylä ei vielä olisikaan tähtäimessäsi tai olet vasta aloittanut yliopisto-opinnot avoimessa.

Verkkoinfo järjestettiin Zoomin kautta 23.3.2021.

Kevään 2021 avoimen yliopiston väylän valintaperusteet

Inttiväylä osana avoimen yliopiston väylää

Opiskelijapalvelut ja opintoneuvonta

Eniten reaktioita tällä viikolla