Vaasan yliopisto eteni 200 parhaan joukkoon liiketaloustieteessä Shanghai Rankingin tieteenalavertailussa

Image
Vaasan yliopiston sijoitus liiketaloustieteessä on noussut Shanghai Rankingin julkaisemassa Global Ranking of Academic Subjects -yliopistovertailussa. Heinäkuussa julkistetussa vertailussa arvioitiin yli 5000 yliopistoa 54 eri tieteenalalla.

Vaasan yliopiston sijoitus liiketaloustieteessä oli 200 parhaan yliopiston joukossa uusimmassa vuoden 2022 tieteenalavertailussa, kun aiempi sijoitus oli 300 yliopiston joukossa. Suomalaisista yliopistoista Vaasa oli liiketaloustieteessä kolmanneksi paras. Johtamisessa yliopisto sijoittui 500 parhaan yliopiston joukkoon maailmassa.

Shanghai Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) on tieteenalankohtainen maailmanlaajuinen ranking, jota julkaisee Shanghain Jiao Tong -yliopisto. Yliopisto julkaisee myös Shanghai-rankingia (ARWU), joka on yksi vanhimmista ja tunnetuimmista yliopistorankingeista. GRAS-rankingia on julkaistu vuodesta 2017 eteenpäin. GRAS-rankingissa tarkastellaan tutkimuksen tuloksellisuutta, vaikuttavuutta, kansainvälistä yhteistyötä, tutkimuksen laatua ja kansainvälisiä akateemisia palkintoja.