kasvoja, joissa maski

Terveysturvallisesti kampuksella

Tälle sivulle päivitetään tietoa yliopiston koronatilanteesta ja -toimenpiteistä. Sivun sisältö on tarkistettu viimeksi 15.5.2023.

Olemme koonneet medialle listan asiantuntijoistamme, jotka voivat kommentoida koronan vaikutuksia.
Jos et löydä etsimääsi, ota yhteyttä viestintään, autamme mielellämme.

Ajankohtaista koronavirustilanteesta

Yleinen turvallisuus – suojellaan itseämme ja toisiamme

Huolehditaan omasta ja toistemme terveysturvallisuudesta, joten tulethan kampukselle vain täysin terveenä. Voit käyttää kasvomaskia kampuksella halutessasi.

Opetus

Tarjoamme laadukasta koulutusta kampuksella ja osin myös etänä. Kandidaattiohjelmien ensimmäisen ja toisen vuoden kurssit järjestetään pääosin kampuksella. Maisteriopiskelu suunnitellaan joustavaksi opiskelijoidemme tarpeiden mukaan.

Lisätietoa opiskelijoille

Opiskelijoille on julkaistu sivu Terveysturvallista opiskelua

Joustavaa monipaikkatyötä

Monipaikkaisessa työssä Vaasan yliopiston henkilöstö työskentelee 1–5 päivänä viikossa  kampuksella. Henkilöstön yksityiskohtaisempi koronavirusohjeistus löytyy yliopiston intranetistä (vaatii erillisen tunnistautumisen).

Tietoa viranomaisten ja hallituksen suosituksista

Ajankohtaista viranomaistietoa koronaviruksesta, suosituksista koronaviruksen leviämisen estämiseksi ja vaikutuksesta opetuksen toimialaan löytyy THL:n verkkosivuilta, valtioneuvoston verkkosivuilta ja OKM:n verkkosivuilta.

Kriisinhallintaryhmä

Vaasan yliopiston koronalinjauksista ja -ohjeistuksesta vastaa kriisinhallintaryhmä, johon kuuluvat rehtori, vararehtorit, turvallisuuspäällikkö, talousjohtaja, henkilöstöjohtaja, lakiasiainjohtaja sekä markkinointi- ja viestintäjohtaja. Ryhmä seuraa koronavirustilannetta jatkuvasti ja pitää yhteyttä muihin yliopistoihin ja viranomaisiin linjaten yliopiston toimenpiteet perustuen viranomaisten tilannearvioihin.

Lisätietoa ja yhteydenotot:
rehtori Minna Martikainen