Koulutuspäivä kunnanjohtajille ja esimiehille 26.10.2021
Kouluttajana dosentti, bränditutkija Kirsti Lindberg-Repo

Vetovoimainen ja kiinnostava brändi on kunnalle elinehto. Miten oman kunnan brändiä voidaan rakentaa niin, että pystymme myös tulevaisuudessa olemaan potentiaalinen muuttovoittoinen kunta, johon saamme houkuteltua uusia kuntalaisia? Mitä kunnanjohtajan ja johdon tulee tietää ja osata brändin rakentamisesta kunnan elävöittämiseksi etenkin koronan jälkeen? Koulutuspäivä antaa vastauksia siihen, miksi brändi on tärkeä kunnalle.

Koulutuspäivän aikana paneudutaan keskeisiin teemoihin ja strategiaan, ja tarjotaan työkaluja ja esimerkkejä, kuinka kunta tehokkaasti rakentaa arvoa brändilleen.

kaksi henkilöä kampuksella

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus on suunniteltu kunnan päättäjille ja työntekijöille, kunnan viestinnästä, markkinoinnista ja kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Koulutuksen sisältö ja aikataulu

 

klo 9-10

Vahva ja asiakaskeskeinen kuntabrändi. Miksi brändi on tärkeä kunnalle? Miksi kunnan tulee strategisesti johtaa brändiään?

klo 10-10.30

Mikä on kuntabrändi ja mistä se koostuu minun kunnassani?

  • Kuntabrändin erottuvuustekijät
  • Kunnan brändi on lupaus
  • Kunnan nettisivut ja some-identiteetti osana brändiä

klo 10.30-10.45

Kahvitauko

klo 10.45-11.30

Kunnan talouden elpyminen tehostuu koronan jälkeen voimallisella ja rohkealla toiminnalla

klo 11.30-12.30

Lounastauko

klo 12.30-13.00

  • Miten brändityötä tehdään
  • Brändin asemointi
  • Kunnan identiteetti kaiken pohjana
  • Arvon luominen ja pehmeät vetovoimatekijät
  • Digitaaliset palvelut erottuvuustekijänä

klo 13-13.30

Brändikäsikirja – keskeinen työkalu

  • Minkä takia organisaatio tarvitsee brändikäsikirjan ja mitä organisaatio voi sillä saavuttaa?
  • Kaksi esimerkkiä

klo 13.30-14.00

  • Brändiä johdetaan viestinnällä
  • Miksi ja miten viestitään
  • Kenen kanssa viestitään

klo 14.00-14.15

Kahvitauko

klo 14.15 -15

  • Brändityön vaikuttavuuden mittaaminen, arvioiminen ja kehittäminen
  • Näin onnistut kuntabrändityössä

 

Toteutuspaikka

Koulutus toteutetaan Vaasan yliopistolla Vaasassa. 

Kouluttaja

Dosentti Kirsti Lindberg-Repo

Dosentti, bränditutkija, tietokirjailija Kirsti Lindberg-Repo on tutkinut ja opettanut strategista brändijohtamista ja palvelumuotoilua Suomessa Hankenilla, Aalto yliopistossa, Vaasan yliopistossa sekä Taidekorkeakoulussa ja viimeksi vierailevana professorina Singapore Managment Universityssä v. 2013-2016. Hän on julkaissut useita strategista brändinjohtamista käsitteleviä kirjoja, joista viimeisimmän vuonna 2020, Brändi elvyttää kunnan. Vuodesta 2002 Kirsti on toiminut MBA-kouluttajana Suomessa ja ulkomailla. Hänellä on ollut lukuisia hallituspaikkoja pörssiyrityksissä, palvelualan yrityksissä, FCG:ssä ja kulutustavarayrityksissä. Hän on yrityksensä Brand Audit Groupin kautta auttanut ja tukenut lukuisia suomalaisia yrityksiä heidän brändin rakennusprojekteissaan tuoden niihin uusimman tutkimustiedon. Vuonna 2017 lanseerattiin Lindberg-Repon aloitteesta kansainvälinen Business Case -kilpailu Aasian yliopistojen opiskelijoille – Design Finland 100, jonka tarkoitus oli luoda uusi vientikonsepti suomalaisille yrityksille, jotka hakevat kasvua Aasian markkinoilta.

 

Image
brändi elvyttää kunnan -kirjan kuva

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 449 € + alv 24% osallistujaa kohden. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu kolme tai useampia henkilöitä, annetaan hinnasta 20 % alennusta. 

Lisätiedot

Ota yhteyttä koulutuksesta vastaavaan asiantuntijaan: 

Maijastiina Jokitalo
Koulutuspäällikkö

Levón-instituutti, Johtaminen ja organisaatioiden kehittäminen

  • etunimi.sukunimi@uwasa.fi
  • 029 449 8199
  • Konttori K203