Vaasan yliopiston tutkijoita kuuluu kahteen prosenttiin maailman vaikuttavimmista tutkijoista

Image
Yksitoista Vaasan yliopiston tutkijaa ja kolme osa-aikaista tai vierailevaa kansainvälistä professoria on mukana uusimmalla Stanfordin yliopiston ja Elsevierin julkaisemalla listalla, joka käsittää kaksi prosenttia maailman vaikuttavimmista tutkijoista.

Lokakuussa julkaistu vuoden 2022 lista hyödyntää Scopuksen viittaustietoja ja arvioi tutkijoiden vaikuttavuutta pitkällä aikavälillä (uran pituinen) ja yhden vuoden aikana (2021) alallaan.

Ylimpänä listalla ovat Vaasan yliopiston markkinoinnin osa-aikainen professori Klaus Grunert (7250) Aarhusin yliopistosta, sähkötekniikan vieraileva professori, VEBICin neuvoa-antavan ohjausryhmän jäsen Nikos Hatziargyriou (8124) NTUAsta sekä vararehtori Martin Meyer (46817).

Muut tutkijat listalla ovat vieraileva professori Morten Huse BIsta, tuotantotalouden professori Petri Helo, johtamisen professori Vesa Suutari, sähkötekniikan professori Marcelo Simões, ohjelmistotekniikan professori Jouni Lampinen, sähkötekniikan apulaisprofessori Miadreza Shafie-khah, sähkötekniikan professori Hannu Laaksonen, energiatekniikan apulaisprofessori Xiaoshu Lu, taloustieteen tutkijatohtori Andrew Alola, rahoituksen vanhempi tutkija Anupam Dutta ja tuotantoautomaation professori Jarmo Alander.

Lisäksi hiljattain julkaistun Research.comin rankingin mukaan apulaisprofessorimme Miadreza Shafie-Khah on yksi maailman nousevista tieteen tähdistä (World's Rising Stars of Science in 2022, Research.com). Hän sijoittui rankingissa ensimmäiselle sijalle Suomessa ja sijalle 184 maailmassa.